Alianta Renault Nissan va utiliza aceeasi platforma pentru urmatoarea generatie a modelelor electrice Nissan Leaf si Renault Zoe. Dilema, la care nu exista inca un raspuns, este daca Zoe va creste pentru a deveni, dintr-o masina de segment B, un model de segment C sau daca Nissan Leaf va intra la apa pentru a retrograda in segmentul B.
Cele doua modele vor avea aceeasi platforma, dar design diferit si motoare electrice identice, a spus Arnaud Deboeuf, vicepresedinte in cadrul Renault-Nissan, citat de Automotive News.
Desigur, nu este ceva neobisnuit ca aceeasi platforma sa fie utilizata – cu mici modificari – pentru a acomoda atat masini de segment B, cat si masini de segment C. Dar nu este cazul pentru Leaf si Zoe. Deboeuf a spus ca cele doua modele vor concura in acelasi segment, refuzand sa precizeze care masina va fi mutata intr-un alt segment.
Deocamdata atat Leaf, cat si Zoe, inca nu si-au trait viata comerciala a primei generatii, ele urmand sa fie comercializate pana spre 2020, incluzand si un facelift care trebuie sa vina in curand.
Cel mai probabil schimbarea de care vorbeste Deboeuf va avea loc dupa 2020, moment in care Alianta Renault-Nissan va fi pregatita sa ofere mai multe versiuni de caroserie pe aceeasi platforma, poate chiar si un SUV electric.
Pana atunci Renault Zoe va incepe sa comercializeze Renault Zoe cu autonomie 400 km (ciclu NEDC), in crestere de la 240 km. Masina va fi disponibila cu bateria mai mare inclusiv in Romania din primul trimestru al anului 2017.
Cat despre Nissan Leaf, acesta va ramane in continuare unul dintre automobilele electrice indisponibile oficial in Romania.
Nissan Leaf a fost lansat initial in Japonia si SUA in 2010, iar din 2011 a venit si unele piete din Europa. Renault Zoe a fost lansat in 2012, avand ca principala piata Europa.