Acasa Renault Reuniune de familie: Test cu toata gama Renault Megane la Academia Titi Aur

Reuniune de familie: Test cu toata gama Renault Megane la Academia Titi Aur

de Adrian Mitrea

Familia Renault Megane (sursa - 0-100.ro)

Este incredibil cum pot convietui sub acelasi nume – Megane – trei masini atat de diferite. Nu e vorba doar de versiunea de caroserie. Ar fi simplu. E vorba despre silentiozitate, calitatea materialelor, modul in care lucreaza directia si suspensiile, despre motoare si transmisii. Iata cateva concluzii in urma unui test cu toata gama Renault Megane pe circuitul de la Academia Titi Aur.

Se stie ca cel mai bine simti diferentele dintre masini atunci cand treci, imediat, din una in alta si le conduci pe acelasi traseu. Si cand ele sunt cat se poate de apropiate (din punct de vedere motorizare si echipare).

Randurile de mai jos reprezinta cateva concluzii scurte dupa un test cu toata gama. Un altfel de comparativ – unul despre masini ce poarta acelasi nume, dar sunt cat se poate de diferite.

Fara alte povesti, iata concluziile:


  • 1. Renault Megane GT este cel mai bun Megane pe care ti-l poti cumpara dintre toate versiunile care exista. Pentru cei care cunosc mai putin modelul, vine exclusiv cu un motor turbo pe benzina de 205 CP (1.6) cuplat exclusiv la o transmisie automata cu dublu ambreiaj si 7 trepte. Vine doar cu scaune sport – deopotriva confortabile si perfecte ca sustinere laterala. De asemenea, aceasta masina are in echiparea standard sistemul 4Control, cu patru roti directoare, pe care l-am explicat AICI. Cu alte cuvinte, Renault Megane GT este o masina completa, complexa si foarte performanta. Nu este doar cel mai bun exemplar din familia Megane. Indraznesc sa spun ca este cea mai buna masina compacta pe care ti-o poti cumpara in acest moment.

  • 2. Renault nu mai este Renault. Ce vreau sa spun prin aceasta propozitie aparent tampita este ca tot ce stiati sau credeati ca stiti despre Renault… nu se mai aplica! Este fantastic saltul in materie de calitate, proiectare, tinuta de drum, ergonomie. Orice. Renault a crescut enorm de mult pe toate palierele. Si asta o spune un individ care se identifica ceva mai bine cu industria auto germana decat cu cea franceza. S-ar putea sa nu ma credeti. De aceea va recomand sa mergeti sa vedeti noua lor gama, in special Megane, sa le pipaiti in showroom si sa le conduceti.

  • 3. Evitati pe cat posibil tapiteria din piele pe Megane. Spun asta din doua motive. Primul este ca lasa de dorit calitatea acestui material. Arata rau chiar daca masina e noua si la doar cateva mii de kilometri pielea pare uzata, cu microfisuri. Total nerecomandata pielea in Megane. Al doilea motiv este ca tapiteriile care au doar partial piele sau sunt integral din material textil arata foarte bine si sunt de foarte buna calitate. Atunci, logic, apare intrebarea: De ce sa dau mai multi bani pe o tapiterie din piele care arata rau cand pot sa dau mai putini bani pe o tapiterie textila (sau mixta) care arata mai bine si se simte de o calitate superioara? Va recomand sa cititi si ACEST articol referitor la configuratii.

  • 4. Renault-ul Megane cu motor de baza si interior de intrare in gama nu e rau deloc! Chiar si motorul SCe 115 (1.6 natural aspirat), cu transmisie manuala, se misca foarte bine. Instrumentele de bord sunt diferite fata de versiunile de echipare superioare, in sensul ca lipseste cadranul principal electronic si asta duce la repozitionarea celorlalte ceasuri. Ca design acest instrumentar de bord aminteste un pic de a doua generatie SEAT Leon. Oricum, Renault Megane SCe 115 este o masina surprinzator de placuta pentru un model de intrare in gama.


  • 5. Transmisia cu dublu ambreiaj EDC (Efficient Dual Clutch) merita toti banii. Desi Renault are cutii de viteze manuale mai degraba bune decat rele, aceasta transmisie EDC – disponibila cu 6 sau 7 trepte in functie de motorizare – face inutila orice transmisie manuala. Chiar si ca principiu constructiv este o referinta, avand ambreiaje uscate. Deci nu e nevoie sa schimbi uleiul din cutia de viteze la intervale regulate (de regula 60.000 km sau un anumit numar de ani). Singura scuza pe care o poti avea sa nu alegi EDC este latura financiara, daca nu iti permiti sub nicio forma cei 1.200 euro cu tot cu TVA pe care trebuie sa-i platesti in plus pentru transmisia automata.

  • 6. Exista unele diferente intre variantele de caroserie, iar sedanul poarta amprenta made in Turcia. Ordinea in care as recomanda aceste masini din gama Renault Megane este: Megane GT, Megane hatchback cu orice motorizare, Megane Estate, Megane Sedan. Versiunile hatchback si Sedan au acelasi pret de pornire (14.800 euro cu TVA), iar Estate este cu 700 euro cu TVA mai scump. Doar un ochi avizat poate sa-si dea seama de diferentele de calitate dintre cele trei versiuni de caroserie. Cert este ca ele exista. Evident, daca ai in fata un Megane Sedan in echipare de top si il compari cu un Megane hatchback in echipare de baza, varianta Sedan va fi superioara din toate punctele de vedere. Vorbim despre comparatii intre versiuni comparabile. Mere cu mere, pere cu pere.

  • 7. Paradoxal, Megane GT cu roti de 18 inch are suspensii mai silentioase decat Megane Sedan cu roti de 16 inch. Nu doar ca sunt mai silentioase, sunt si mai ferme, iar masina toata este mai placuta de condus. Asadar, nu va temeti de rotile de 18 inch pe Megane GT (optionale). Cele de 17 inch (standard) sunt si ele foarte placute. In schimb, atat caroseria hatchback, dar mai ales cea Sedan, se vor simti mai galagioase la capitolul suspensii (cu roti de 16 si 17 inch). Desigur, nu vorbesc despre niste suspensii proaste. Sunt similare din punct de vedere comportamental – pe toate palierele – cu alte suspensii care adopta aceeasi solutie constructiva (punte semi-independenta tip H cu brate trase). Formulata onest, aceasta concluzie a mea ar fi mai degraba ca se remarca prin silentiozitatea exemplara suspensia lui Megane GT, nu ca este galagioasa suspensia celorlalte variante.

  • 8. Caracterul sau spriritul fiecarei versiuni de caroserie este diferit. Sunt masini care poarta acelasi design, dar sunt la fel de diferite, in modul in care se comporta, cum sunt diferite Volkswagen Golf si Toyota Auris. Deci nu te lasa pacalit de designul care le face sa para aceleasi masini, sunt diferite in spirit si comportament!

  • 9. Ergonomia postul de condus este foarte buna. Indiferent de caroserie sau varianta de echipare, postul de condus e remarcabil de bine proiectat. La foarte putine masini intalnesti aceasta atentie pentru pozitia de condus. Este un element pe care Renault l-a neglijat ani la randul. In masinile lor nu am stat niciodata cu adevarat bine, ergonomic, corect, placut. Pana acum. Sa nu mai vorbesc ca poti avea scaune cu masaj la versiuni intermediare sau de top. Iar pe versiunea GT poti avea scaune sport mai bune decat in Mercedes-Benz AMG A 45.

  • 10. Varianta break este foarte spatioasa, are o prestanta deosebita pe strada si la condus se simte confortabila fara sa fie mai moale. Apatamentul mai mare cu 43 mm fata de hatchback isi spune cuvantul (2.712 mm vs. 2.699 mm). Iar portbagajul e mare: 521 litri. S-a dus vremea in care break-urile erau masini urate (sau mai urate decat surorile lor hatchback).

Cam acestea ar fi concluziile principale in urma unui test de doua ore cu cele trei versiuni de caroserie pe circuitul de la Academia Titi Aur. Aceasta experienta singulara se adauga testelor individuale pe care le-am facut ore in sir (3-4 zile), individual, cu fiecare versiune de caroserie in parte.

Am condus asa:

  • Renault Megane GT cu roti de 17 inch si cu 18 inch (automat)
  • Renault Megane Hatchback dCi 110 EDC (automat)
  • Renault Megane Hatchback SCe 115 (manual)
  • Renault Megane Estate dCi 130 (manual)
  • Renault Megane Sedan dCi 110 EDC (automat)
  • Renault Megane Sedan dCi 110 (manual)

Putem sa continuam discutia in zona de comentarii. Probabil ca mai sunt lucruri care merita dezbatute.

3 comentarii

Paul 23 februarie 2019 - 16:07

Buna,imi poti lasa mai multe impresi despre vresiunea disel de 130 cp,estate?
Mersi!

Reply
Adrian Mitrea 24 februarie 2019 - 01:07

Salut! Spune-mi ce te interesează și îți răspund. Un automobil este un produs foarte complex și n-am cum să intuiesc ce anume te interesează…

Reply
gianina ferneding 9 martie 2019 - 18:02

In sfarsit un articol din care inteleg si imi pot extrage informatii relevante. multumesc!am vrea sa achizitionam ca masina de familie si drumuri lungi cu multe bagaje:)pri tre care carucior de bebe ….un megan estate intense versiunea 2019 cu dotarea completa la 18.500 de euro. aceasta este oferta care ni s a facut. este o oferta buna?este o masina buna?trebuie sa recunoastem ca ne luptam printre cunostinte cu toate prejudecatile legate de renault. am primit recomandari sa conparam cu skoda, nissan, honda pt ca ar avea motoare mai fiabile. noua megane ul ne a placut mult.astazi la drivetest.

Reply

Lasa un comentariu