Renault Clio IV facelift isi propune sa perfectioneze tot ce era de perfectionat la modelul de segment B al Renault – de la usile care se inchid greu si pana la paleta de motoare si transmisii. Rezultatele comerciale ale masinii aratau ca acest Clio se vindea foarte bine oricum, dar un facelift este intotdeauna binevenit. Iata ce e nou la Clio, ce a fost imbunatatit si cu ce lacune a ramas masina de oras frantuzeasca.
Sigur va amintiti lansarea acestui Clio – masina care a dat tonul schimbarii la Renault. Era 2012, iar marca franceza Renault lansa primul sau automobil de serie produs sub condeiul designerului olandez Laurens van den Acker, care l-a inlocuit pe veteranul Patrick Le Quement. Masina m-a impresionat atunci si a marcat un mare salt pentru Renault, dar nu am putut sa-i descopar in cateva ore minusurile pe care le-au descoperit proprietarii in cativa ani de utilizare, de atunci si pana un prezent.
Iata ca la patru ani de atunci este momentul ca Renault Clio IV sa primeasca mici modificari. In primul rand, ceva ce nu se vede: usile se inchid acum din prima! Oricine a condus un Clio IV pana acum stie ca era dificil sa inchizi usile bine din prima incercare, trebuiau trantite mai tare. Acest lucru a fost acum corectat, iar portierele se inchid mai usor si din prima.
Din punct de vedere estetic masina are acum o noua semnatura luminoasa pentru faruri, si foarte important, poate fi dotata cu faruri cu tehnologie LED. Pentru o masina de clasa B e mare lucru! Variantele R.S. au chiar si proiectoare cu LED care dau masinii o nota foarte sportiva, demna de nivelul etichetei R.S. Proiectoarele au forma de steag in patretele, steag de Finish. Luminile de zi si stopurile au forma literei C.
Suspensiile au castigat si ele un pic in ceea ce priveste calitatea. Cursa suspensiei a fost redusa putin, iar masina nu mai „topaie” la fel de mult pe drum. Acest detaliu, combinat cu faptul ca partea din fata a masinii a fost reproiectata, iti arata – ca prezenta pe strada – un automobil ceva mai lat si care se aseaza ceva mai bine pe drum. Desi cotele de gabarit au ramas aceleasi.
In interior se poate observa o noua gama de tapiterii, disponibile pe unele variante de echipare. Cea testata, echivalent Intens din Romania, are o tapiterie ce afiseaza partial piele, insertii de culoare rosie pe laterale, iar centrul scaunului este imbracat intr-o stofa groasa care aminteste de masinile Renault 21 si Renault 25 din anii ’90. Deci acea tapiterie textila groasa, plusata, care pare de foarte buna calitate si pe care imi era dor sa o intalnesc si in masinile ceva mai moderne.
De pe fetele de usi a disparut butonul de actionat oglinzile care semana cu cel utilizat in gama Dacia (si la multe alte masini). Acum actionarea oglinzilor se face de la niste butoane plate, design-ul fetei de usa fiind ceva mai curat si mai elegant. A disparut si acel plastic glossy de pe manerul usii, acum este un material cauciucat placut la atingere. Deci inginerii de la Renault s-au concentrat pe cresterea calitatii percepute a interiorului si chiar se vede treaba asta.
Tot ceea ce insemna perceptia calitatii in modul in care merge masina a fost dus, de asemenea, la un nivel superior. Insonorizarea este ceva mai buna, sunetele aerodinamice au fost estompate in mare parte. Cu toate acestea, in continuare se aud mici sunete ciudate la viteze de autostrada, in zona oglinzilor, in functie de cum bate vantul. Deci problema cu zgomotul aerodinamic produs de oglinzi a ramas, toate celelalte zgomote au fost semnificativ reduse.
Francezii au acordat ceva mai multa atentie si calitatii dotarilor. Dincolo de gama de tapiterii si de dotari optionale – climatizare automata si asa mai departe – care erau disponibile si pana in prezent, acum exista si optiunea sa iti comanzi sistem audio BOSE pe Clio. Pana acum masina avea un sistem audio care nu prea facea cinste unui model ce ajunge spre 18.000 euro in echipare de top. Acum Clio are un sistem audio pe masura. Acest BOSE suna foarte bine. La fel de bine ca pe Megane, la fel de bine ca pe Talisman.
Clio are noutati foarte importante si in ceea ce priveste gama de motoare. Acum Renault Clio este disponibil si cu motorul 1.5 dCi de 110 CP, fata de doar 90 CP cat avea pana acum. Acest motor vine in combinatie cu o cutie de viteze manuala cu sase trepte care lucreaza foarte, foarte bine. Deci ai putere suficienta si o cutie de viteze foarte buna.
Cealalta noutate importanta ca motorizare si combinatie cu transmisia, adica 1.2 TCe de 120 CP – care pana acum venea doar cu transmisie cu dublu ambreiaj EDC – beneficiaza acum si de o transmisie manuala cu sase trepte – o cutie de viteze chiar mai buna decat pe varianta diesel.
Cutia de viteze manuala de pe dCi agata un pic, pare ca nu e unsa bine. Dar iti dai seama de treaba asta doar cand treci pe varianta pe benzina si vezi cat de frumos merge cutia de viteze in acest caz.
Asadar Renault iti propune doua cutii de viteze foarte bune si doua motorizari varf de gama excelente. Asa ca fie ca vrei manuala, fie ca optezi pentru automata, fie ca vrei diesel, fie ca preferi benzina… orice ai face, cu aceste cutii de viteze si motorizari nu prea dai gres.
De retinut ca design-ul schimbatorului de viteze a fost refacut – acum este o bila perfecta si aminte foarte mult de schimbatorul pe care-l avea vechiul Renault Clio R.S. Deci un schimbator placut de tinut in mana si usor de actionat.
In concluzie, Clio este acum o masina ceva mai matura, n-a pierdut absolut nimic din farmecul pe care il avea inainte de facelift. Ba dimpotriva, arata un pic mai bine, interiorul e de calitate ceva mai buna, a castigat dotari mai performante – cum ar fi sistemul audio BOSE – are o paleta mai larga de motorizari si de transmisii. Deci in principiu are toate ingredientele pentru a fi o masina mai buna.