Acasa Daimler Motoarele Mercedes-Benz din 2017, fara V6, dar cu 6 cilindri in linie, ca BMW

Motoarele Mercedes-Benz din 2017, fara V6, dar cu 6 cilindri in linie, ca BMW

de Adrian Mitrea

Motor Mercedes-Benz M 256 (sursa - Daimler)

Mercedes-Benz continua sa isi reconstruiasca gama de motoare, iar in 2017, odata cu lansarea unei versiuni restilizate a limuzinei Clasa S, se anunta noutati interesante. Grupul german Daimler renunta la motorizarile V6 pe benzina si diesel si trece la motoare cu 6 cilindri in linie, acestea fiind mai eficient de produs si dezvoltat pentru ca pot fi declinate si in motoare cu patru cilindri. Asadar, din 2017 vom intalni si la Mercedes-Benz motoare cu sase cilindri in linie, diesel si pe benzina, cum are rivalul BMW de zeci de ani.

Iata mai jos principale noutati in materie de motorizari Daimler / Mercedes-Benz.

  • M 256 – motor pe benzina, turbo, cu o capacitate cilindrica de 3 litri (2.999 cc), inlocuitor al motorului M 276 (V6, 2.996 cc, 245 kW / 333 CP). Noul produce peste 300 kW / 408 CP si, avand sistem electric pe 48 V, are electromotor cuplat la motor prin curea, putand recupera energie, dar si ajuta motorul pe benzina cu un aport de 15 kW. Turbocompresorul este actionat electric, eliminand intarzierea turbinei (turbo lag).
  • M 264 – motor pe benzina cu patru cilindri in linie a carui capacitate cilindrica nu a fost dezvaluita, dotat cu turbocompresor cu geometrie variabila (twin-scroll) si sistem electric de 48 V. Demarorul este cuplat la motor prin curea, fiind capabil sa recupereze energie in faza de franare (pana la 12,5 kW), dar si sa ajute motorul la pornire si in demaraj, pana la 2.500 rpm, actionand ca un motor electric ajutator la turatii joase. Una dintre versiunile de putere anuntate este 100 kW / 136 CP.
  • M 176 – motor pe benzina cu opt cilindri (V8), biturbo, cu o capacitate cilindrica de 4 litri (3.982 cc), ce produce 350 kW / 476 CP si circa 700 Nm de la 2.000 rpm. Patru din cei opt cilindri pot fi dezactivati gratie tehnologiei CAMTRONIC. Este vorba despre cilindrii 2, 3, 5 si 8 care pot fi dezactivati automat intre 900 si 3.250 rpm, atunci cand masina ruleaza in modurile C sau E (Comfort sau Eco), mai putin in modurile S si S+. Acest motor M 176 il inlocuieste pe M 278 (V8, 4.663 cc).
  • OM 656 – motor diesel cu sase cilindri in linie, dotat cu turbocompresor, avand o capacitate cilindrica de 3 litri (2.927 cc). Acest motor poate dezvolta peste 230 kW / 313 CP si inlocuieste propulsorul OM 642 (V6, 3 litri, 2.987 cc, 190 kW / 258 CP).

Toate aceste noutati de la Daimler vin la un an de la introducerea pe piata a propulsorului OM 654 – motor diesel cu patru cilindri in linie, dotat cu turbocompresor si injectie common-rail de generatia a patra. Capacitatea cilindrica este de 2 litri (1.950 cc). Acest motor cu nume de cod OM 654 este inlocuitorul motorului OM 651 (2,2 litri, 2.143 cc) si a venit ca premiera pe noul Mercedes-Benz Clasa E.

Toate aceste motoare sunt proiectate in Sindelfingen, Germania, unde sunt si dezvoltate in continuare pentru aplicatii viitoare. Mercedes-Benz Clasa S facelift, care va debuta in 2017, va beneficia de cele mai multe dintre aceste motorizari noi.

Lasa un comentariu