Acasa Tehnologie Sistemul Autopilot al Tesla este considerat extrem de riscant in Germania

Sistemul Autopilot al Tesla este considerat extrem de riscant in Germania

de Vlad Barza

Tesla Autopilot (sursa - Tesla Motors)

Un studiu preliminar al autoritatilor germane arata ca sistemul Autopilot al Tesla Motors, care de masinilor un grad ridicat de autonomie, este extrem de periculos, scrie TechCrunch care citeaza Der Spiegel. Folosirea Autopilot este periculoasa mai ales la viteze mari, dar si in zonele unde drumul este prost marcat, se arata in raport.

Un studiu preliminar al Institutul Federal pentru Cercetari Rutiere arata ca Autopilot are o serie de probleme, mai ales in zonele unde sunt santiere sau unde marcajele nu sunt sau sunt prost executate.

Autopilot este periculos si pe autostrada la viteze mari fiindca senzorii „vad” ce se intampla doar la 40 de metri in spatele masinii, ceea ce nu este suficient la viteze de peste 120-130 km/h.

Concluzia este ca Autopilot este un soft care introduce confuzie in randul soferilor, cred autorii studiului. De ce? Fiindca desi Tesla spune in ghidul de utilizare ca sistemul este unul de asistenta si nu transforma masina intr-una autonoma, numele sugereaza cu totul altceva. Mai mult, Elon Musk, un om extrem de influent, a spus in repetate randuri ca sistemul este mai sigur chiar si decat soferii „umani”.

Studiul a pornit de la un incident petrecut in nordul Germaniei, pe autostrada, cand un automobil Tesla care folosea Autopilot s-a lovit de un autobuz. Cei de la Tesla au spus ca accidentul nu s-a produs din cauza sistemului Autopilot.

Sistemul Autopilot functioneaza datorita unui software ce foloseste camere video, senzori, radare, GPS si harti pentru a vedea ce se intampla in jurul masinii. Automobilul detecteaza alte masini si franeaza pentru a evita coliziunile, putand sa schimbe si banda de rulare, daca soferul apasa semnalizarea. La destinatie, masina „scaneaza” zona din jurul ei, detecteaza un loc de parcare si poate sa parcheze singura.

Sistemul functioneaza doar unde benzile sunt clar marcate pe sosea si este gandit pentru autostrada, nu pentru condusul prin oras unde pot aparea mult mai multe situatii neprevazute. Sistemul este cel mai avansat lansat de un producator auto si un lucru special este ca functioneaza si la viteze mari.

Lasa un comentariu