Dezvoltarea in ritm lent a infrastructurii de transport din Romania nu mai este o surpriza pentru nimeni si, intr-o nota usor glumeata, directorul general executiv (CEO) al Grup Renault Romania, Yves Caracatzanis, spune ca viteza foarte buna la internet este o dovada ca in Romania se poate construi infrastructura foarte buna. „Autostrada nu este numai pentru noi, este pentru toata lumea. (…) Pentru investitorii noi s-ar putea sa conteze mai mult infrastrura decat pentru noi. Noi suntem deja aici”, a precizat oficialul Renault.
Caracatzanis spune ca pentru activitatile Grup Renault Romania circa 2.000 de camioane tranziteaza saptamanal tronsonul Pitesti-Sibiu, dar, spune el, traficul autoturismelor, la care se adauga si camioanele care deservesc alte companii este mult mai mare. Astfel, in opinia sa, subiectul autostrazii nu trebuie vazut ca fiind o cerere a Renault, ci o necesitate a tarii.
„Autostrada nu este numai pentru noi, este pentru toata lumea. Este buna si pentru turism. Pe tronsonul Pitesti-Sibiu circula 2.000 de camioane pe saptamana care ne deservesc pe noi, dar sunt sigur ca numarul de masini si de camioane care servesc alte companii este de zece sau de 100 de ori mai mare. Deci autostrada este pentru tara, pentru oamenii care locuiesc in ea si pentru economie. Pentru o tara asa de mare este important ca punctele importante din tara sa fie conectate intre ele. Sigur, ca investitori, suntem interesati ca infrastructura de transport sa fie mai buna”, a explicat Yves Caracatzanis, intr-o discutie restransa cu presa, la Bucuresti.
El a povestit cat de uimit a fost de viteza conexiunii la internet din Romania si a facut o paralela cu infrastructura de transport.
„Cand am ajuns la hotel, am fost foarte impresionat sa vad cat de buna este conexiunea la internet. Este mai rapida decat in alte tari din Europa, mai rapida decat in Franta si decat in SUA. Cred ca aceasta tara poate face lucruri bune in ceea ce inseamna infrastructura. Cred ca este important sa vedem lucrurile intr-o nota pozitiva”, a precizat Caracatzanis.
Potrivit acestuia, Renault are deja activitati extinse in Romania si a investit 2,4 miliarde euro in tara, astfel ca dezvoltarea infrastructurii de transport ar ajuta mai mult in a atrage noi investitori decat in a-i deservi pe cei existenti.
„Pentru investitorii noi s-ar putea sa conteze mai mult infrastrura decat pentru noi. Noi suntem deja aici, am investit si o sa mai investim. Dar un nou investitor se uita la infrastructura, se uita la stabilitatea politica si economica, se uita la nivelul de educatie al oamenilor, al fortei de munca”, a spus executivul Renault.
Pana acum oficialii Grupului Renault Romania au spus ca o autostrada spre Vest ar securiza investiile si locurile de munca din Romania. Compania s-a aratat rabdatoare si in anii 2014 si 2015, iar declaratiile inaltilor oficiali erau optimiste daca termenul promis pentru finalizarea autostrazii, 2020, este respectat. Au trecut insa aproape doi ani de atunci si nu s-a construit niciun metru de autostrada pe tronsonul Pitesti-Sibiu.
Se asteapta pana la final de 2016 finalizarea studiului de fezabilitate, conform declaratiilor din iunie ale premierului Romaniei, Dacian Ciolos.