Furnizorul german de componente Bosch nu doar ca a stiut, ci a fost un participant activ la programul prin care Volkswagen a pacalit testele de emisii, arata documente prezentate in fata justitiei americane. Avocatii unor proprietari de masini Volkswagen din SUA au prezentat documentele in San Francisco, iar cele doua companii germane nu au comentat pe subiect.
Documentele au fost prezentate la un tribunal local din San Francisco si cuprind date despre comunicarile dintre Bosch, Volkswagen si autoritatile americane de mediu. Bosch a avut un rol crucial in dezvoltarea solutiei frauduloase prezente pe milioane de masini Volkswagen si a avut mult de profitat.
Acum cateva luni a aparut prima oara numele Bosch in uriasul scandal Volkswagen, dar atunci se spunea ca Bosch a furnizat software-ul acum zece ani, fiind mai departe treaba Volkswagen ce face cu el.
Multi au spus insa ca era imposibil ca Bosch sa nu fie amestecata, mai ales ca livreaza unitati de control al motorului care sunt un fel de „creier” al acestuia. Sistemul controleaza acceleratia si puterea si este puternic adaptat pentru fiecare model.
Avocatii care au prezentat documentele spun ca Bosch a lucrat ani de zile cu Volkswagen la dispozitivele care au pacalit testele si acestea au fost „rafinate” la maxim pentru a fi imposibil de descoperit intreaga strategie.
Mecanismele au fost create intr-un mod ingenios pe baza soft-ului furnizat de Bosch, astfel incat la teste emisiile sa fie cat mai mici.
In septembrie anul trecut publicatia Bild am Sonntag cita surse care spuneau ca in 2007 Bosch, care a furnizat un soft celor de la Volkswagen, a specificat ca instalarea pe vehicule este ilegala. Cei de la Bosch nu au vrut sa comenteze informatia, motivand ca este vorba de relatii confidentiale de business dintre doua companii, insa in 2007 Volkswagen a inceput sa instaleze pe masinile diesel soft-ul care pacaleste testele.