Elon Musk a anuntat in ce va consta noul „masterplan” de lansari pentru Tesla Motors, printre noutati urmand sa se gaseasca autobuze de mici dimensiuni, camioane de marfa, camionete si solutii de energie solara pentru case. Musk a luat apararea si sistemului Autopilot si spune ca este in varianta „beta” pentru a arata ca nu este versiunea finala, ci va evolua. Analistii au privit cu reticenta planul Tesla, principala ingrijorare fiind ca firma americana incearca mult prea multe lucruri in acelasi timp.
Acum zece ani Tesla prezenta un prim masterplan si miercuri a venit vremea partii secunde a masterplan-ului, fiind vorba despre unul destul de vag, insa in stilul „exaltat” si increzator al lui Musk.
Musk spune ca Tesla lucreaza la un camion de transport marfa „heavy duty” numit Tesla Semi si la un autobuz de mici dimensiuni, fara culoar central pe mijloc si cu scaune plasate aproape de usi. Autobuzele vor avea un grad mare de autonomie si se vor misca in ritm cu traficul, soferii devenind un fel de „manageri de flote”. Autobuzul este catalogat ca fiind in categoria “high passenger-density urban transport”.
Concepte ale acestor vehicule ar trebui sa fie prezentate anul viitor.
Musk vrea sa aduca Tesla in business-ul de ride-sharing, asta insemnand ca, printr-o aplicatie de smartphone, posesorii de Tesla pot inchiria masinile catre alti useri, cand nu au nevoie de ele. Acest lucru se va intampla insa peste multi ani cand masinile autonome vor primi unda verde sa circule, iar masinile Tesla vor forma flote de vehicule autonome. Elon Musk crede ca toate masinile Tesla vor putea sa fie 100% autonome si, chiar daca la un moment ar putea aparea o problema la software, masina va putea sa se conduca in continuare singura.
Elon Musk a luat puternic aparea si soft-ului Autopilot care ii da masinii un grad sporit de autonomie. Autopilot este extrem de controversat, dupa ce un sofer din SUA a murit in timp ce masina rula folosind sistemul. Musk spune ca Autopilot, atunci cand este folosit asa cum arata ghidul prezentat de Tesla, este mult mai sigur decat un sofer „uman”.
Musk a venit cu noi argumente si pentru controversata achizitie a companiei SolarCity. El spune ca vrea sa aduca pe piata si o solutie cu panouri solare pe acoperisul caselor si cu baterii, astfel incat multe gospodarii sa fie independente energetic.
Compania va extinde si gama de masini electrice dincolo de Model S, Model X si Model 3, urmand sa lanseze „un SUV compact si un fel de camioneta”.
Analistii au privit cu scepticism masterplan-ul. invocand doua motive.
1. Este vag si nu are termene calendaristice clare
2. Sunt mult prea multe lucruri diferite la care compania lucreaza, totul in contextul in care compania nu isi poate respecta in prezent propriile tinte de productie.