China este cea mai mare piata pentru jumatate dintre cele mai mari 25 de grupuri auto mondiale, fiind si piata care a reprezentat „motorul” principal de crestere in primele luni din 2016, arata un raport JATO. Intre diversele regiuni ale lumii sunt mari diferente la cota de piata a celor mai populare marci, iar in articol puteti vedea care sunt tarile in care cele mai vandute brand-uri domina parcul auto.
In primele trei luni s-au vandut 20,44 milioane de automobile in lume, cu peste jumatate din milion mai mult decat in primul sfert din 2015. In China s-a trecut de sase milioane , iar in SUA de 4 milioane unitati. In top zece cele mai mari piete auto din lume Italia a crescut cu 21%, iar Franta cu 8%, in timp ce doar doua piete au scazut: Brazilia (-28%), Japonia (-7%).
Grupul Volkswagen a fost numarul unu mondial, cu 2,42 milioane vehicule vandute in Q1 2016, in timp ce Toyota a avut 2,17 milioane. Dintre cele mai mari 25 grupuri auto mondiale, Beijing a crescut cel mai puternic (26%), Mahindra a avansat cu 16%, iar Daimler, cu 14%, arata raportul JATO.
Sunt interesante statisticile care arata cele mai mari piete pentru grupurile auto cu cea mai importanta prezenta mondiala. China este cea mai mare piata pentru 12 grupuri auto, inclusiv Volkswagen si Hyundai, SUA este piata numarul unu pentru sase marci, iar Japonia si India sunt piatele principale pentru cate trei marci.
Dar in ce piete are fiecare grup auto cea mai mare cota de piata? Iata cateva exemple.
Volkswagen Group – Cehia (47%)
Toyota – Indonezia (49%)
Renault-Nissan – Romania (36%)
General Motors – Mexic (17%)
Hyundai-Kia – Coreea de Sud (68%)
Ford – SUA (16%)
Honda – Indonezia (23%)
Fiat-Chrysler – Italia (30%)
Peugeot-Citroen – Franta (30%)
Suzuki – India (40%)
Daimler – Germania (11%)
BMW – Luxemburg (12%)
Mazda – Vietnam (15%)
Mitsubishi – Thailanda (10%)
Cotele de piata pentru cele mai mari grupuri auto difera enorm in functie de regiuni, semn ca unele zone nu sunt deloc bine acoperite sau nu au potential comercial. Iata cateva exemple
Volkswagen Group: Europa 21%, China 16%, India, Japonia, Coreea de Sud, 2%
Toyota: Japonia+Coreea de Sud 32%, Asia de Sud-Est 26%, Europa 4%, India 3%
Renault-Nissan: Europa 15%, China 4%
General Motors: America de Nord 16%, Japonia 2% India 1%
Ford: America de Nord 15%, India 1%, Japonia+Coreea de Sud 0%
Honda: Asia de Sud 13%, Japonia+Coreea de Sud 12%, Europa 1%
Fiat-Chrysler: America de Nord 13%, Japonia, India 0%
Peugeot-Citroen: Europa 10%, Japonia, India 0%
BMW: Europa 5%, India, America de Sud 0%
Daimler: Europa 6%, India 0%