Exista un mare risc in piata, spune Jim Farley, seful Ford Europa. Normele de poluare devin mai aspre, iar companiile trebuie sa investeasca mult pentru a se conforma, urmarea fiind ca masinile vor deveni tot mai scumpe. Dupa ce constructorii auto au fost incurajati sa scada emisiile de CO2 si sa investeasca in diesel, acum masinile pe motorina sunt „luate la tinta” si marii constructorii auto sunt suparati. Pe de alta parte, industria a tergiversat pe cat posibil intrarea in vigoare a unor noi reguli pentru emisii.
Industria auto ar putea deveni „elitista” daca va instala noi tehnologii scumpe pentru a se conforma noilor reguli de mediu impuse de CE, spune seful Ford Europa, citat de Financial Times.
„Am intrat intr-o era noua in care este posibil ca aceste costuri sa depaseasca posibilitatea clientului de a le achita. Nicio companie nu vrea sa construiasca o masina atat de scumpa incat doar clientii bogati sa si-o permita”, spune Jim Farley.
Constructorilor auto nu le convine faptul ca trebuie sa scada emisiile de CO2 ale masinilor, deoarece aceste reduceri necesita investitii importante care pot duce la scaderea profitabilitatii. „Greii” industriei auto se considera nedreptatiti si fiindca autoritatile europene au incurajat timp de 15 ani companiile sa investeasca in diesel, iar acum se anunta o intoarcere cu 180 de grade.
Companiile mari isi vor putea permite sa cumpere masini de flota cu motoare mai performante si ecologice, insa persoanele fizice nu isi vor permite, deoarece sunt constranse de un buget. „Trebuie sa avem grija ca regulile sa fie realiste din punct de vedere al pretului de achizitie, fiindca nu vrem ca vehiculele noastre sa devina parte a unei industrii elitiste”, reia ideea seful Ford Europa.
Declaratiile vin in contextul in care Ford vinde bine in Europa, iar 2015 a fost primul an profitabil dupa cinci ani de pierderi. Europenii cumpara masini Ford mai bine echipate, mai scumpe si mai mari, precum Mondeo, Kuga si Mustang.