Acasa Piata Auto Programul Rabla intarziat face un pas spre a deveni realitate. Ghidurile de finantare au fost publicate in Monitorul Oficial

Programul Rabla intarziat face un pas spre a deveni realitate. Ghidurile de finantare au fost publicate in Monitorul Oficial

de Vlad Barza

(sursa - Hyundai)

Administratia Fondului pentru Mediu (AFM) anunta deschiderea sesiunii de depunere a dosarelor in vederea validarii producatorilor, importatorilor de autoturisme si distribuitorilor pentru Programul Rabla si Rabla Plus. Foarte multa lume s-a aratat suparata ca programul incepe atat de tarziu, autoritatile reusind in unii ani sa dea drumul inca din martie. Ramane de vazut daca data promisa de AFM pentru accesul persoanelor fizice la program – 6 iunie – are vreo sansa sa fie respectata.


Conditiile de participare la Programul „Rabla” si „Rabla Plus”, precum si documentele pe care trebuie sa le depuna producatorii/dealerii auto pot fi gasite in ghidurile de finantare a celor doua programe, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 397/25 mai 2016 si pe site-ul Administratiei Fondului pentru Mediu (www.afm.ro), la sectiunile aferente programelor, arata un comunicat AFM.

Termenul limita de depunere a dosarelor in vederea validarii este 3 iunie 2016, urmata de etapa analizei dosarelor, termenul legal de depunere si solutionare a contestatiilor si publicarea pe site a listei producatorilor/dealerilor auto validati.

Prima de casare a ramas la 6.500 lei si la ea se pot adauga ecobonus-uri pentru masini ecologice:

  • + 750 lei – pentru achizitionarea unui autovehicul nou al carui motor genereaza o cantitate de emisii de CO2 mai mica de 100 g/km, in regim de functionare mixt.
  • + 1.500 lei – pentru achizitionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid.

Cele doua pot fi cumulate.

Pot fi casate automobile mai vechi de opt ani si fiecare proprietar poate beneficia de mai multe prime de casare daca preda un numar similar de rable. Prima de casare poate fi cedata altei persoane fizice.

Seful AFM explica in 18 mai de ce au fost intarzieri: „Sunt niste pasi care trebuie respectati, iar anul acesta, fiindca atat Rabla, cat si Rabla Plus, se adreseaza si agentilor economici, se pune problema ajutorului de stat si au fost cativa pasi pe care a trebuit sa-i parcurgem, iar in sedinta de Guvern de astazi se aproba doua memorandumuri care se refera la cele doua programe”.

Pentru Rabla bugetul este mai mic decat anul trecut, 145 milioane lei, fata de 165 milioane lei, ceea ce inseamna ca vor putea fi casate 20.000 de masini mai vechi de 8 ani. Rabla Plus are un buget de 75 milioane lei, cea mai mare parte urmand sa fie alocat infrastructurii de incarcare. Despre masinile electrice veti putea citi curand intr-un amplu articol legat de planurile autoritatilor.

Autoritatile au promis ca Programul Rabla va incepe in martie, dar acest termen a fost cu mult depasit, spre supararea clientilor si dealerilor auto (care spun ca mii de clienti isi amana achizitiile in asteptarea programului, astfel ca primele luni sunt foarte slabe).

Lasa un comentariu