Romanii au inmatriculat anul trecut in tara aproape 50 de masini electrice, iar cifra include si vehiculele micute incadrate la categoria motociclu, cum este de exemplu Renault Twizy. In UE s-au inscris in circulatie peste 90.000 de vehicule 100% electrice, iar tara noastra nu a contribuit nici cu 0,1%, semn ca mai este mut timp pana cand masinile electrice vor conta in piata. Insa incepe constructia unor retele de incarcare si sunt sanse ca subventiile pentru aceste tipuri de masini sa fie acordate in 2016. Intra in articol pentru a vedea ce masini electrice au fost inscrise in circulatie anul trecut.
Datele furnizate catre HotNews.ro de DRPCIV, conform codurilor Registrului Auto Roman, arata ca au fost inscrise in circulatie anul trecut 32 de autoturisme electrice si 14 motocicluri electrice.
In Romania au fost inscrise in circulatie 14 exemplare din exclusivistul Tesla Model S, care in Europa costa intre 66.000 euro si 88.000 euro.
Renault ZOE, masina care costa de la 20.000 euro in tara, a inregistrat 11 exemplare inmatriculate, in timp ce micul Twizy si-a gasit zece clienti (pretul de pornire fiind de 6.780 euro, fara costul lunar cu chiria bateriei).
Volkswagen este prezenta in clasament cu patru masini: trei e-up! si un e-Golf, preturile in tara fiind de 25.000 euro, respectiv 36.000 euro.
Printre masinile electrice inscrise in circulatie se mai numara doua Mercedes-Benz, o utilitara Piaggio Porter si un motociclu al unei marci italiene putin cunoscute, Tazzari.
Cifrele arata ca piata „electricelor” nu a demarat inca la noi fiindca nici nu exista prea multe statii de incarcare, iar numarul celor care au propriul garaj unde sa-si lase masina peste noapte la incarcat este foarte redus.
Principalul factor care impiedica dezvoltarea masinilor electrice este insa pretul. In Romania pretul mediu de achizitie pentru o masina noua este de 13.000 euro, iar la second-hand de 3.500 euro, astfel ca electricele sunt foarte scumpe, raportat la media pietei.