Acasa Ford UPDATE: Ford EcoSport va fi produs la Craiova din toamna lui 2017, in urma unor investitii de 200 milioane euro

UPDATE: Ford EcoSport va fi produs la Craiova din toamna lui 2017, in urma unor investitii de 200 milioane euro

de Adrian Mitrea, Vlad Barza

Ford EcoSport in uzina din Craiova (sursa - HotNews.ro)
Ford EcoSport in uzina din Craiova (sursa - HotNews.ro)

Ford va produce modelul EcoSport in uzina din Craiova incepand cu toamna anului 2017, a anuntat marti, 22 martie, Jim Farley, presedinte si director general executiv (CEO) in cadrul Ford of Europe, intr-un eveniment organizat la Craiova, in fata presei si angajatilor. Compania americana va investi 200 milioane euro pentru a aduce in fabricatie EcoSport la Craiova, potrivit lui Farley.

„Va fi mai aratos decat actualul model. Il vom imbunatati la multe capitole. (…) Anul viitor este potrivit pentru a muta productia lui EcoSport din India in Romania”, a spus Jim Farley.

Asadar este vorba despre o alta versiune a EcoSport decat cea din imagini, cel mai probabil urmatoarea generatie. Ford EcoSport concureaza pe piata cu modele precum Nissan Juke, Renault Captur, Opel Mokka.


UPDATE 11:45

Ford B-MAX va fi produs in continuare in Craiova, EcoSport fiind cel de-al doilea model.

„Noi vom produce B-MAX atat cat e nevoie, atata timp cat va fi cerere pentru el. E drept ca vorbim de volume mici, dar nu renuntam la acest model”, a declarat Ana-Maria Timis, directorul de comunicare al Ford, dar a refuzat sa spuna daca va exista o a doua generatie a lui B-MAX: „Nu comentam despre planuri si produse viitoare”.

Pentru productia lui EcoSport in Craiova numarul de angajati va ramane acelasi ca acum (2.650 angajati), cel putin pentru urmatorii doi ani. „In functie de evolutia pe piata, de cerere, suntem flexibili si putem angaja daca este nevoie”, a spus Timis.

Suma de 200 milioane euro investita pentru aducerea productiei lui Ford B-MAX in Europa va fi impartita intre mai multe centre Ford – unele se ocupa cu designul, altele cu ingineria, iar Craiova cu productia. Cu alte cuvinte, suma de 200 milioane euro nu va fi investita exclusiv in Romania.

Ford EcoSport pentru piata europeana va fi fabricat in Romania, iar in India va fi produs in continuare acest model pentru piata de acolo si pentru alte piete din regiune.


Ford cauta de mult timp solutii pentru al doilea model care sa fie produs de uzina craioveana. Initial s-a spus ca ar putea fi vorba de Fiesta, insa apoi a venit in prim-plan SUV-ul EcoSport fiindca Ford anuntase ca viitoarea generatie Fiesta va fi produsa in Germania.

„Cand am cumparat uzina din Craiova si am anuntat planurile intiale nu aveam nicio idee ca ne vom cufunda in cea mai mare criza economica din toate timpurile. O criza care a dus doi dintre cei trei mari producatori auto ai Americii – nu Ford –  in pragul falimentului”, a spus Jim Farley, la Craiova, in fata angajatilor si a presei.

El a reluat mesajele anterioare catre Guvern cum ca infrastructura rutiera si feroviara este esentiala pentru atragerea unor noi proiecte in Craiova, prin proiecte intelegand si noi modele si noi motoare.

Ford are mari asteptari pe segmentul SUV-urilor, avand ca obiectiv triplarea vanzarilor europene pana in 2018. De la sub 100.000 de SUV-uri vrea sa ajunga la 250.000-270.000 unitati/an, iar la aceasta cifra EcoSport ar putea sa contribuie cu peste 100.000 unitati/an.

Noul model care va intra in productie la Craiova are menirea sa salveze fabrica din Romania si sa o aduca la un nivel de productie mai apropiat de celelalte uzine Ford. Fabrica din Craiova este singura uzina a marcii din lume in care este produs un singur model.


UPDATE 12:00

Vanzarile Ford EcoSport la nivel european au crescut anul acesta cu 30%, iar segmentul SUV-urilor de mici dimensiuni (clasa B) este asteptat sa creasca cu 35% pana in 2017, ajungand la un total de 1,5 milioane de vehicule.

Ford ar vrea sa vanda peste 100.000 unitati EcoSport pe an in Europa, dupa cum reiese din declaratii anterioare.

Anuntul de azi vine ca urmare a discutiilor productive pe care Ford le-a avut cu Guvernul Romaniei pentru a dezvolta un cadru de lucru pozitiv si care sa ajute compania Ford in perioada de tranzitie de la actuala sa investiție la aceasta noua oportunitate, pentru a putea mentine competitivitatea la nivel global a fabricii de productie de la Craiova.

De la preluarea uzinei de la Craiova in 2008 si pana in prezent Ford a investit in Romania peste un miliard de euro pentru a sustine operatiunile sale de productie la noi in tara.

„Fabrica de la Craiova are un viitor puternic daca va continua sa-si imbunatateasca competitivitatea si flexibilitatea la nivel operational. Un pas pozitiv in aceasta directie a reprezentat-o si incheierea cu succes a noului contract de munca valabil pentru urmatorii doi ani”, a spus Jim Farley, la Craiova. „Trebuie sa continuam sa lucram impreună cu Guvernul Romaniei si cu autoritatile locale pentru a imbunatati infrastructura si sistemul logistic”, a adaugat oficialul Ford.


Pana acum, in uzina Ford din Craiova a fost produs modelul Ford Transit Connect din 2009 pana in 2012, iar Ford B-MAX s-a lansat in martie 2012. In 2013 vanzarile au trecut de 67.000 unitati. Cea mai buna luna de vanzari a fost martie 2013, cand s-a depasit pragul de 8.000 de unitati.

In 2015 au fos produse 47.967 unitati Ford B-MAX, in 2014 au fost fabricate 52.829 exemplare, iar in 2013 un total de 68.339 modele B-MAX. Dupa cum arata cifrele, cererea pentru acest model a scazut constant de la momentul lansarii si pana in prezent.

Declaratiile cheie ale lui Jim Farley facute marti la Craiova:

  • Cand Ford a cumparat pachetul majoritar de actiuni al fabricii din Craiova, acum 8 ani de zile – de fapt 8 ani si fix o zi, pe 21 martie 2008 – am avut cu totii asteptari mari pentru noua noastra unitate de productie.
  • La momentul respectiv, vanzarile de masini noi crescusera in Europa cu peste 18 milioane fata de anul precedent.
  • Si am crezut ca in anii urmatori vom vedea in continuare o crestere a pietei. Parea ca noua noastra investitie la Craiova a venit la momentul potrivit pentru a ne sustine capacitatea noastra de productie la nivel european.
  • Ceea ce nu stiam atunci era ca ne aflam pe marginea prapastiei celei mai severe recesiuni economice mondiale.
  • O recesiune care facea ca doi dintre cei 3 mari producatori de masini din Detroit – din fericire nu Ford – sa intre in faliment. Si, de asemenea, am asistat la declinul vanzarilor de masini noi in Europa, declin de pe urma caruia inca nu ne-am revenit complet.
  • Deci a trebuit sa ne restructuram afacerea si sa luam niste decizii grele, inclusiv sa inchidem doua uzine de asamblare vehicule.
  • Situatia dificila a pietei a avut urmari si asupra uzinei noastre de la Craiova.
  • Nu este un secret faptul ca in cei 8 ani nu am putut sa folosim intreaga capacitate de productie de la Craiova asa cum am avut initial in vedere.
  • Dar nicio clipa nu ne-am pierdut increderea in aceasta uzin sau in oamenii care lucreaza aici sau in convingerea ca intr-o zi ar putea fi o parte importanta din sistemul global de productie Ford.
  • Aceasta este o fabrica de ultima generatie si de talie mondiala, iar angajatii nostri de aici la fel

Ford EcoSport (sursa - Ford)Ford EcoSport (sursa - Ford) 00aFord EcoSport (sursa - Ford)

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre