Ford nu va participa la Salonul Auto de la Paris in toamna acestui an (1-16 octombrie), iar atentia producatorului auto american fata de aceste evenimente pare sa fi fost deturnata de alte evenimente care atrag multi vizitatori, cum sunt expozitiile de electronice.
„Saloanele auto s-au schimbat fata de cum erau acum zece ani. Clientii au dus la aceasta schimbare. Obiectivul nostru este sa fim prezenti la un salon auto mare, pe fiecare continent, in fiecare an. In Europa consideram ca Geneva este acel salon auto la care merita sa fim pentru ca este cel mai democratic. In alte cazuri mereu exista un fel de dominanta domestica si, sincer, vrem sa investim in alte expozitii, cum este Mobile World Congress din Barcelona sau Consumer Electronics Show din Las Vegas”, a spus, pentru 0-100.ro, Gaetano Thorel, vicepresedinte responsabil de marketing in cadrul Ford of Europe.
Oficialul Ford a declarat ca absenta Ford de la Salonul Auto de la Paris in 2016 este sigura, iar in ceea ce priveste celalalt mare salon auto european, la Frankfurt, in 2017, nu a fost luata o decizie inca.
Salonul Auto de la Geneva se organizeaza in fiecare an in luna martie, in timp ce evenimentele similare din Paris si Frankfurt se desfasoara o data la doi ani, alternativ, in anii pari fiind randul Paris-ului, iar in cei impari randul Frankfurt-ului.
Orientarea Ford catre un salon auto mare pe fiecare continent, in fiecare an, nu este surprinzatoare. Mai multi producatori auto au decis sa nu participe la saloanele auto daca nu au noutati cu adevarat importante (cum ar fi unul sau mai multe modele complet noi).
Spre exemplu, MINI, Tesla Motors, Jaguar si Land Rover nu au participat la Salonul Auto de la Detroit din ianuarie 2016 (eveniment tinut anual).
Totodata, Volvo a anuntat din 2014 ca va participa doar la saloanele auto importante si ca va pune accent mai mare pe evenimentele proprii.