Opel prezinta la Salonul Auto de la Geneva (3-13 martie) conceptul Opel GT – un coupe purist cu doua locuri care vine cu aceeasi tema de design precum conceptul Monza prezentat anterior. Noutatile tehnologice sunt impresionante si chiar importante daca vor fi transpuse si in productia de serie: motor amplasat central, in fata, cutie de viteze secventiala si propulsie (roti motrice spate).
„Acest model sport ce va impune standarde este expresia puterii inovatoare a Opel (…). Atletul pur-sange cu motorul amplasat central-fata si tractiune pe puntea spate este descendentul direct al modelului Opel GT si al Conceptului Monza, ducand la un nou nivel filosofia de design sculptural a Opel. Autovehiculul sport este avangardist si purist in acelasi timp, renuntand la orice element ce i-ar putea perturba forma pura. Conceptul GT nu are manere de usi, nici oglinzi exterioare sau stergatoare de parbriz”, a anuntat Opel.
Potrivit directorului general executiv (CEO) al Opel, Karl-Thomas Neumann, acest concept arata ce reprezinta Opel in mometul de fata: „Suntem increzatori, ambitiosi, inovatori si cu fiecare autovehicul dorim sa castigam si mai multi clienti”.
citeste AICI toate stirile legate de Salonul Auto de la Geneva 2016
Conceptul Opel GT urmeaza traiectoria Opel Experimental GT. In 1965, la un an de la infiintarea primului studio de design detinut de catre un producator auto european, Opel a prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt acest coupe elegant si expresiv echipat cu tehnologia fiabila preluata de la modelul Kadett B. Dar caracterul inovator al acestuia nu se datora doar faptului ca era primul concept prezentat vreodata de un producator auto european. Conceptul GT stralucea deja prin inovatii cum ar fi farurile retractabile si afisa o forma alungita cu proportii perfecte, fara ornamente inutile. Singura intentie a conceptului de atunci, creatie a designerului Erhard Schnell, era de a fi o declaratie de design. Reactia din partea publicului a fost atat de coplesitoare incat autovehiculele de serie derivate din concept au ajuns in reprezentante dupa numai trei ani.
„Conceptul GT etaleaza inca o data spiritul avangardist al marcii Opel. Un autovehicul cu conducere dinamica, lucru simbolizat deja prin linia rosie caracteristica ce il divide orizontal si il proportioneaza. Pneurile distinctive, rosii, ale rotilor din fata, montate pe jantele cu design indraznet de patine cu rotile, reprezinta o reminiscenta de la motocicleta Opel Motoclub 500 care a fost, de asemenea, avangardista la vremea sa, purtand cu mandrie doua pneuri rosii in anul 1928. In afara de acest amanunt, Conceptul GT nu are multe legaturi cu trecutul. Capota lunga, absenta capotei portbagajului, cele doua tevi de esapament amplasate central si, desigur, numele – totul face referire la modelul GT original. In rest, Conceptul Opel GT este independent, fara niciun element de design retro”, arata Opel.
O inovatie cheie a Conceptului Opel GT o reprezinta usile mari, cu geamuri laterale integrate, care asigura o trecere imperceptibila de la sticla la suprafetele vopsite. Atat soferul, cat si pasagerul din fata au acces la un interior neasteptat de spatios dupa ce au apasat pe touchpad-ul pentru usile electrice, integrat in linia rosie caracteristica de pe acoperis. Chiar si pentru soferii inalti exista spatiu suficient in interior. La deschidere, usile se lasa considerabil peste pasajele rotilor fata. Acest tip de montaj patentat, care face economie de spatiu, asigura un unghi larg de deschidere, in special in spatiile inguste de parcare.
Doua camere video, montate in spatele pasajelor rotilor, garanteaza vizibilitatea in timpul deplasarii in zone urbane. Acestea transmit imaginile catre doua monitoare, in partea stanga si in partea dreapta a postului de conducere, prin urmare epoca oglinzilor exterioare si a unghiurilor moarte s-a sfarsit. Parbrizul se continua cu un acoperis panoramic din sticla care le asigura pasagerilor posibilitatea de a se bucura de o experienta similara cu cea oferita de un model Targa cu acoperis retractabil.
Capota extinsa dezvaluie conceptul sistemului de propulsie al Conceptului GT: la fel ca la primul Opel GT si la Corvette, legendarul autovehicul sport american produs tot de GM, motorul este amplasat central fata. Prin urmare, centrul de greutate al autovehiculului este amplasat central si coborat, ideal pentru manevrarea sportiva si asigurand o dinamica excelenta in viraje. Conceptul Opel GT este echipat cu un motor puternic supraalimentat de 1 litru, cu trei cilindri, creat pe baza motorului fabricat integral din aluminiu utilizat pentru modelele ADAM, Corsa si Astra.
Pentru Opel GT acest motor 1.0 TURBO ECOTEC dezvolta o putere de 107 kW/145 CP si genereaza un cuplu maxim de 205 Nm. Puterea este transmisa catre puntea spate, care include un diferential mecanic. Transmisia este secventiala, cu sase trepte de viteza, si este actionata prin padele de schimbare a treptelor montate pe volan.
Conceptul Opel GT cu doua locuri are o masa totala de sub 1.000 kg si ceea ce ii asigura un sprint de la 0 la 100 km/h in sub 8 secunde, viteza maxima fiind de 215 km/h.