Acasa Volkswagen Multi directori si angajati Volkswagen stiau inca din 2006 de amplul program de pacalire a testelor de emisii, scrie presa gernana

Multi directori si angajati Volkswagen stiau inca din 2006 de amplul program de pacalire a testelor de emisii, scrie presa gernana

de Vlad Barza

Sigla Volkswagen (sursa - Volkswagen)

Programul demarat de Volkswagen pentru a pacali testele de emisii era bine cunoscut in departamentul dezvoltare motoare inca din 2006, scrie Reuters care citeaza concluzii obtinute de presa germana, din ancheta interna ce se deruleaza la gigantul auto. Departamentul si-a dat seama ca nu are cum sa faca astfel incat masinile sa se conformeze pe cale legala normelor dure din SUA, dar neavand curaj sa le spuna acest lucru sefilor grupului, s-a decis adoptarea solutiei soft-ului fraudulos. Volkswagen nu a comentat informatiile, insa in cateva randuri a spus ca doar cativa oameni stiau de softul in cauza.

Reuters citeaza cotidianul german Suddeutsche Zeitung care a obtinut informatii din ancheta interna care se desfasoara in grupul Volkswagen. In departamanetul dezvoltare motoare multi manageri si ingineri stiau inca in 2006 de soft si erau si implicati in implementarea lui, spun sursele citate.

Directorii grupului voiau neaparat sa lanseze in SUA diesel-urile ecologice (clean diesel), insa inginerii nu au gasit nicio solutie tehnica prin care masinile sa fie conforme normelor foarte dure de emsii din SUA. Singura solutie gasita a fost instalarea unui soft care detecteaza cand masina este testata si care scade puternic emisiile masinii doar in timpul testelor.

Cei de la departamentul dezvoltare motoare nu au avut curajul sa raporteze mai sus ca nu au gasit nicio solutie tehnica legala si eficienta la costuri fiindca in companie era cunoscut faptul ca membrii board-ului nu voiau sa auda ca un lucru NU poate fi facut. In acest climat, s-a instalat disperarea in departamentul dezvoltare motoare si s-a ales solutia acestui soft care nu putea fi detectat prin tehnicile conventionale de examinare. Fix acest lucru le-a dat inginerilor siguranta ca este in regula ceea ce fac.

Primele soft-uri ilegale au fost instalate in noiembrie 2006 si toti cei implicati au cazut de acord sa pastreze secretul, pentru ca altfel s-ar fi declansat un scandal. Interesant este ca in 2011 un angajat din departament a alertat un manager din alta zona in legatura cu ce s-a intamplat, insa acest manager nu a transmis nimic mai departe.

S-a pornit de la un software Bosch care a fost modificat la Wolfsburg, in Germania. Volkswagen nu a comentat zvonurile, insa in mai multe randuri compania a spus ca membrii board-ului nu au avut cunostiinta de manipularea emisiilor si ca a fost initiativa unui numar foarte mic de ingineri, probabil cateva zeci.

Putina lume a crezut insa varianta, dat fiind ca softul a ajuns pe 11 milioane de masini.

Lasa un comentariu