Nu s-a facut referire la Dacia in articolele si informatiile aparute pe subiectul noului scandal care se refera la emisiile masinilor Renault, a spus Jan Ptacek, directorul comercial al Grupului auto francez in Romania. „Renault nu a trisat si nu a instalat niciun soft fraudulos pe masinile sale”, a mai spus Ptacek, intrebat la conferinta unde au fost prezentate rezultatele Dacia pe anul trecut. In Franta, directorii Renault vor fi prezenti in fata unei comisii guvernamentale pentru a explica de ce emisiile masinilor diesel sunt mai mari in utilizarea de zi cu zi decat la teste. Un important oficial Renault a tinut sa sublinieze ca emisiile masinilor sunt conforme cu normele europene in vigoare, fiindca in caz contrar nu ar fi putut fi omologate.
„Nu pot elabora pe subiect, insa am doua comentarii importante de facut. Nu s-a facut referire la Dacia in articolele aparute saptamana trecuta. Al doilea comentariu pe care il pot face este ca Renault nu a trisat si nu a instalat niciun soft fraudulos pe masinile sale. Pentru restul discutiilor, cum ar fi diferentele de emisii, subiectul este in discutie si nu pot face comentarii”, spune Jan Ptacek, director comercial al Groupe Renault in Romania.
Intrebat de HotNews.ro daca au fost vizate de verificari si unitati tehnice ale Grupului Renault in Romania, cum ar fi Centrul Tehnic Titu, Ptacek a spus ca nu este abilitat sa vorbeasca despre subiect.
Actiunile Renault au scazut joi, 14 ianuarie, foarte rapid, cu 20%, la bursa de la Paris, cand au aparut primele informatii despre un scandal al emisiilor asemanator cu scandalul Volkswagen. Actiunile si-au mai revenit insa dupa ce s-a confirmat din mai multe surse oficiale ca Renault nu a instalat niciun software fraudulos pe masini si problema nu e atat de grava ca la gigantul german.
Insa testele oficiale au aratat ca emisiile masinilor diesel Renault sunt mai mari in condusul de zi cu zi decat la teste, lucru care este valabil probabil pentru toate marcile din piata.
Thierry Koskas, directorul comercial al Renault pe plan momdial, a spus luni, 18 ianuarie, ca masinile Renault respecta normele impuse de testele de omologare, fiindca in caz contrar compania nu ar fi putut obtine aprobarea de a le vinde. El a mai adaugat ca Grupul va prezenta in curand un plan tehnic pentru reducerea diferentei dintre emisiile de CO2 si NOx in conditii reale si cele de la testele de omologare.