Acasa Industrie Actiunile Renault au scazut cu 20% dupa ce s-a aflat ca sediile companiei au fost perchezitionate in legatura cu posibile fraude pe partea de emisii. Renault confirma perchezitiile, adaugand ca nu s-a gasit vreun soft ilegal

Actiunile Renault au scazut cu 20% dupa ce s-a aflat ca sediile companiei au fost perchezitionate in legatura cu posibile fraude pe partea de emisii. Renault confirma perchezitiile, adaugand ca nu s-a gasit vreun soft ilegal

de Vlad Barza

Logo-ul Renault (sursa - Renault)

Actiunile Renault au scazut joi cu 20% la bursa dupa ce s-a aflat ca o parte dintre sediile companiei au fost perchezitionate saptamana trecuta. Autoritatile franceze antifrauda au perchezitionat unitati din domeniul omologarii si al unitatilor de control pentru motoare, banuiala fiind ca ar putea sa fi existat fraude la nivelul emisiilor. UPDATE Renault a confirmat ca s-au facut perchezitii si spune ca nu s-a descoperit nici fel de soft ilegal. Intr-un raport al controversatei organizatii germane ADAC emis in octombrie, trei modele Renault erau incluse in lista masinilor Euro 6 care au in realitate emisii de noxe mult mai mari decat a reiesit la teste.


Actiunile au scazut cu 22%, apoi au mai crescut iar la 15.10 erau cu 11% sub pretul de deschidere. Reuters scrie ca este cea mai rea zi din ultimii 21 de ani pentru actiunile Renault, companie care pierde prin scaderea de acum peste 5 miliarde euro din capitalizarea de piata.

Renault spune ca o comisie tehnica independenta are ca obiect sa verifice daca masinile constructorilor francezi sunt echipate cu programe asemanatoare cu cele puse de Volkswagen. In total vor fi  testate 100 de vehicule aflate in circulatie, dintre care 25 ale Renault. Pana la final de decembrie fusesera testate in Franta 11 vehicule din toate marcile, dintre care patru erau Renault. Testele arata ca nu este prezent niciun soft, ceea ce reprezinta o veste excelenta pentru Renault.

Renault a explicat ca investigatorii au verificat in ce mod utilizeaza tehnologiile conexe emisiilor si a adaugat ca au fost perchezitii si la fabrici si unitati de piese de schimb.

Sindicatul CGT Renault spune ca au fost confiscate computerele unor directori de la centrul de ingienrie din Lardy, centrul tehnic Guyancourt (Yvelines), sit-ul Plessis-Robinson si sediul central de la Boulogne-Billancourt, scrie Le Figaro.

Scaderea actiunilor Renault a antrenat si alte caderi pe bursa: Peugeot-Citroen (7%), Daimler si Volkswagen (aproximativ 5%). Celalalt mare constructor francez PSA Peugeot-Citroen, a dat o declaratie in care a spus ca NU a fost subeictul unor perchezitii

La 14.00, ora Romaniei, se tranzactionasera deja peste 2,8 milioane de actiuni, la preturi intre 85 de euro (in prima parte a sedintei de tranzactionare) si 69 de euro (dupa ce stirea s-a raspandit printre investitori). In medie, in ultimele luni, s-au tranzactionat zilnic circa 1,1 milioane de actiuni, arata statisticile Yahoo Finance.

La pretul de 69 euro pentru o actiune, capitalizarea companiei este de putin peste 20 de miliarde de euro.

In octombrie, trei modele Renault au fost incluse intr-un raport german al masinilor Euro 6 care emit mult mai multe noxe decat arata datele oficiale. Versiuni ale Espace, Grand Scenic si Kadjar sunt in top zece al masinilor cu cele mai mari diferente.

ADAC a testat 79 de modele Euro 6 diesel noi, comparand noxele emise in testele clasice de laborator cu cele elminate in cadrul unor teste mai lungi si mai complete care ar trebui sa intre in vigoare si in Europa in 2017. Rezultatele nu arata diferente imense „pe toata linia” fiindca din cele 79 de masini testate, peste doua treimi au avut emisii cu sub 100% mai mari.

Testul complet se numeste WLTC si a fost dezvoltat cu cei de la ONU.

Nissan X-Trail 1.6 dCi a avut emisii de 14 ori mai mari la testul WLTC, la fel si Volvo S60 D4, Renault Espace Energy dCi 160 a avut emisii de 11 ori mai mari, Grand Scenic Energy dCi 130 avea emisii de noua ori mai mari, iar Kadjar Energy 130 dCi avea emisii de patru ori mai mari.

Nu este o noutate faptul ca testele oficiale de emisii nu sunt reprezentative si nici faptul ca in realitate masinile polueaza mult mai mult. Insa scandalul Volkswagen a fost pretextul care poate misca lucrurile pentru adoptarea unor reglementari mai apropiate de realitate.

Scandalul Volkswagen a creat un climat de suspiciune in intreaga industrie auto, toata lumea intrebandu-se cine va urma.

Luna trecuta Renault anunta ca va investi 50 milioane euro pentru sisteme performante ce reduc emisiile.

UPDATE: Iata integral comunicatul Renault

După ce EPA – Agenția Americană de Protecția Mediului – a dat publicității informația conform căreia un constructor auto de talie mondială folosea un software de tip Defeat Device, Guvernul francez a inițiat o Comisie Tehnică Independentă.

Misiunea acesteia, supranumită Comisia Royal, este de a verifica dacă constructorii francezi au folosit software-uri similare în echiparea vehiculelor.

În acest context, UTAC (Uniunea Tehnică a autovehiculelor, motocicletelor și bicicletelor) testează în prezent 100 de vehicule aflate în circulație, dintre care 25 sunt Renault. Cifra este proporțională cu cota de piață Renault în Franța. Până la sfârșitul lui decembrie 2015, se testaseră deja 11 vehicule, dintre care 4 Renault.  Testele le-au permis autorităților franceze să aibă un dialog bazat pe cifre și fructuos cu ingineria Renault.

Direcția Generală pentru Energie și Climă (DGEC), parte a Ministerului Ecologiei, Dezvoltării Durabile și Energiei, care reprezintă interlocutorul pilot al Comisiei Tehnice Independente, a afirmat deja că procedura în vigoare nu a detectat pe vehiculele Renault prezența vreunui software care falsifică informații.

Această concluzie este o veste bună pentru Renault.

Testele din prezent permit anticiparea de soluții de îmbunătățire pentru vehiculele Renault care vor ieși de pe porțile uzinelor, dar și ale celor aflate în circulație, soluții pe care Grupul Renault a hotărât să le prezinte sub forma unui Plan de Emisii Renault, al cărui obiectiv este performanța energetică a vehiculelor noastre.

În paralel, DGCCRF (Direcția Generală a Concurenței, Consumului și a Înlăturării Fraudei) a decis să inițieze o altă anchetă – investigațiile fiind făcute atât pe vehicule, cât și pe situri – care să valideze elementele rezultate din analiza desfășurată de Comisia Tehnică Independentă.

Anchetatori DGCCRF s-au deplasat la sediul social al Renault, la Centrul Tehnic de la Lardy și la Technocentre Guyancourt.

Echipele Renault cooperează deplin cu reprezentații Comisiei Royal, dar și cu cei ai anchetei conduse de Ministerul Economiei.

După succesul de la COP 21, Renault își va accelera investițiile în soluții industriale utile protejării planetei.

Grupul Renault se află deja în top 3 (pe primul loc în 2013, pe locul 2 în 2014) din punct de vedere al programelor de îmbunătățire a amprentei CO2.  În ultimii 3 ani, Grupul Renault a redus cu 10% amprenta carbon a vehiculelor sale.

Lasa un comentariu