Vanzarile celor mai importante marci premium din lume au fost anuntate, iar BMW este in continuare lider, postand in 2015 al cincilea record anual de vanzari consecutiv. Noutatea este insa ca Mercedes-Benz a trecut pe pozitia a doua in clasamentul vanzarilor mondiale, detronand Audi.
Asadar, marca BMW a comercializat 1.905.234 automobile in 2015, in crestere cu 5,2%. Aceste rezultate comerciale asigura marcii premium bavareze primul loc in ierarhia vanzarilor premium mondiale, avansul fata de Mercedes-Benz fiind de aproape 34.000 unitati. Avantajul BMW ca lider mondial s-a subtiat mult anul trecut, diferenta intre vanzarile BMW si Mercedes-Benz fiind acum de 1,8%.
Mercedes-Benz a livrat 1.871.511 unitati anul trecut, in crestere cu 13,4%. Cresterea procentuala semnificativa le-a asigurat celor de la Mercedes-Benz volumul de masini comercializate pentru a recupera avansul de circa 90.000 unitati pe care il avea Audi la final de 2014, dar si pentru a depasi vanzarile acestei marci cu circa 70.000 unitati la final de 2015.
Audi a livrat 1.803.250 masini, in crestere cu 3,6%. Cresterea usoara a vanzarilor nu a fost insa suficienta ca Audi sa pastreze pozitia a doua in clasament. Fata de liderul BMW marca Audi este la peste 100.000 unitati distanta.