Aston Martin vrea sa deschida o uzina auto care sa o ajute sa isi creasca substantial productia, iar pe lista care contine cinci amplasamente se afla si una dintre cele mai sarace tari ale Europei: Macedonia, spun surse citate de Reuters. In noua uzina va fi construit si crossover-ul DBX, iar pe lista posibilelor locatii sunt doua din Marea Britanie si cate una din SUA si Orientul Mijlociu.
Aston Martin a inceput acum cateva luni sa caute loc pentru viitoarea uzina, avand o lista de 10 variante din care au ramas mult mai putine. Insa marea surpriza este ca in ultimele saptamani a aparut o propunere din partea Macedoniei, tara ce nu este membra UE si care poate oferi subventii mari.
Un oficial de la Skopje a confirmat ca Macedonia a venit cu o oferta deosebit de atractiva, insa nu a dat detalii. Macedonia nu are traditie in industria auto, avand o singura mare uzina de componente auto, deschisa acum sase ani.
Macedonia este de zece ori mai mica decat Romania (25.000 kmp), iar populatia este de 2,1 milioane locuitori. Tara a fost in ultimul timp mediatizata din cauza crizei refugiatilor, tara fiind tranzitata de zeci de mii de oameni care se indreptau spre Germania si spre tarile scandinave.
Aston Martin, detinuta printre altele de grupul italian Investindustrial si de Tejara Capital din Kuweit va lua o decizie in urmatoarele saptamani.
Compania are o singura uzina, la Gaydon, in centrul Angliei. Cel mai bun an de vanzari a fost 2007, cu vanzari de 7.300 de masini, in timp ce anul trecut totalul a fost de sub 3.700. Compania a terminat pe pierderi fiecare dintre ultimii patru ani.
Obiectivul este ca pana in 2020 sa se ajunga la 15.000 unitati/an, iar aici un rol esentiial il va avea SUV-ul sportiv DBX care ar trebui sa genereze vanzari de 5.000 de unitati/an.