Volkswagen este implicata in cel mai grav scandal din istoria sa de 78 de ani, insa compania a reusit sa-si faca o multime de deservicii prin modul in care a ales sa comunice. Compania a emis declaratii vagi, a reusit sa infurie si mai mult publicul si intreaga strategie de comunicare poate fi considerata ca un caz de „asa nu” pentru comunicarea in situatii de criza, arata o analiza Financial Times.
Scandalul Volkswagen a izbucnit de aproape trei luni si de atunci dezvaluirile s-au tinut lant. O data la cateva zile apareau noi informatii ce aratau ca germanii au trisat in mai multe moduri si au instalat soft-ul pe mai multe tipuri de motoare. Apoi a iesit la iveala si faptul ca s-a mintit si in hartii, la emisiile de CO2.
Nici in Romania lucrurile nu au stat grozav. Site-ul in romana in care puteai verifica daca masina este vizata de scandal a aparut tarziu, iar apoi pagina oficiala de Facebook a fost desfiintata, disparand si ultimul loc unde mai exista un feedback.
Martin Winterkorn, fost sef al Volkswagen, a decis sa demisioneze dupa izbucnirea scandalului, dar a tinut sa spuna ca nu stia nimic despre trucarea emisiilor, lucru pe care foarte putini oameni il cred.
Pana si foarte influentii membri ai consiliului de supervizare au aflat de tot scandalul din presa, lucru care a picat foarte prost. De la clienti si dealeri, pana la investitori, foarte multi au considerat ca Volkswagen a comunicat insuficient si a indus clientii in eroare prin declaratiile enervant de vagi.
Un episod grav s-a intamplat in 2 noiembrie cand Volkswagen Group a negat ca soft-ul care pacalea testele de emisii ar fi fost instalat si pe masini cu motoare diesel de 3 litri. Pe 23 noiembrie Audi admitea ca device-urile instalate pe masinile diesel de 3 litri sunt ilegale conform legislatiei din SUA.
Partea grava pentru Volkswagen este ca imaginea companiei a avut mult de suferit dupa ce presa a relatat despre noi si noi moduri in care Volkswagen a pacalit testele. Pare ca scandalul nu are sfarsit si clientii care nu ar fi fost deranjati de problema manipularii emisiilor au ajuns sa fie suparati de faptul ca Volkswagen, o companie germana considerata serioasa, si-a pacalit atat de des clientii.
Pana si dealerii marcii sunt suparati fiindca i-a afectat puternic comunicarea defectuoasa a companiei germane. Clientii i-au bombardat cu intrebari si comerciantii nu au putut sa le raspunda, neprimind informatii de la Volkswagen.