Grupul auto coreean Hyundai-Kia este singurul mare constructor auto la care emisiile medii ale flotei au crescut in 2014, fata de 2013, arata datele PA Consulting, care se refera la emisiile medii ale masinilor noi vandute in UE. In aceste conditii, noteaza Financial Times, grupul auto coreean are mari sanse sa rateze tinta fixata de Comisia Europeana pentru 2020-2021, nici Jaguar sau Land Rover nefiind in grafic.
Hyundai si Kia au avut emisii medii de 129,8 g CO2 in 2013 si 130,5 grame CO2/km in 2014. In general, toti mari producatorii auto inregistreaza scaderi de la un an la altul, uneori chiar si de cateva procente, astfel ca a fost surprinzatoare evolutia.
Este de asteptat ca emisiile medii ale flotelor de masini noi vandute de grupul coreean in Europa sa scada in anii urmatori, iar estimarile PA Consulting indica faptul ca Hyundai-Kia ar putea scadea pana spre 98,8 g CO2/km in 2021, ceea ce nu este rau, insa este peste tinta setata de UE: 94,3 g CO2/km.
Producatorii care stau cel mai bine si au toate sansele sa indeplineasca noile cerinte sunt PSA Peugeot Citroen, Fiat Chrysler Automobiles, Renault-Nissan, Toyota si Volvo.
La polul opus nu se afla doar Hyundau-Kia, ci si Grupul Volkswagen, BMW si Jaguar-Land Rover.
La Hyundai-Kia motoarele nu sunt atat de eficiente ca la alti producatori si ponderea hibridelor si electricelor este extrem de mica. Insa Hyundai promite schimbari radicale, anuntand ca va creste proportia de modele electrice si hibride si va inlocui 70% din gama de motoare cu echivalente mai ecologice.