Volkswagen spune ca nu va oferi despagubiri clientilor europeni ce detin masini la care a fost instalat software-ul care pacalea testele de emisii, scrie Automotive News. In SUA, Volkswagen va oferi compensatii de peste 1.000 de dolari fiecarui client, insa compania germana noteaza ca acolo clientii platesc mai mult pentru achizitia si utilizarea masinilor diesel, in timp ce clientii europeni au mult mai putin de suferit de pe urma scandalului. Decizia arata inca o data diferenta dintre SUA si Europa, in America fiind mult mai mari sansele ca grupul german sa fie dat in judecata in caz ca nu da dovada de atentie fata de clienti.
Volkswagen spune ca va oferi compensatii financiare doar clientilor din SUA si Canada, iar posesorii de masini diesel din Europa vor fi invitati la dealeri, ca parte a unui recall care va consta intr-o resoftare, pentru majoritatea masinilor afectate. La un numar redus de masini va fi nevoie si de interventii mecanice.
Compania promite ca va face astfel incat clientii europeni sa simta cat mai putine inconveniente posibile din cauza scandalului.
In SUA, cei 482.000 de clienti afectati vor primi doua card-uri pre-paid de 500 dolari fiecare, plus asistenta rutiera gratuita timp de trei ani. In UE sunt afectate 8,5 milioane de masini si, daca ar fi sa dea compensatie, grupul german ar trebui sa plateasca multe miliarde de dolari.
Compania spune ca in SUA clientii au cumparat masini diesel prezentate in reclame ca fiind nepoluante (clean diesel), cand de fapt nu era chiar asa. In SUA masinile diesel sunt mai scumpe, constituind o nisa a pietei. Volkswagen spune ca in SUA motorina este mai scumpa decat benzina, in timp ce in Europa sunt multe tari unde dieselul este mai ieftin, iar posesorii de diesel platesc in multe cazuri taxe sau impozite auto mai mici. Tocmai de aceea, Volkswagen spune ca in scandalul manipularii emisiilor europenii au mult mai putin de suferit.
Volkswagen va anunta in curand unul dintre cele mai mari recall-uri de pe piata europeana, insa mai intai trebuie ca autoritatea germana KBA sa accepte solutiile tehnice propuse de Volkswagen.