Acasa Dacia Bruno Ancelin, executiv Renault: Pregatirea angajatilor ne-ar permite sa producem automobile Renault in Romania

Bruno Ancelin, executiv Renault: Pregatirea angajatilor ne-ar permite sa producem automobile Renault in Romania

de Adrian Mitrea

Bruno Ancelin (sursa - Renault)

Pregatirea angajatilor romani si comptentele industriale ale Grupului Renault din Romania ar permite companiei sa fabrice masini Renault la Mioveni, a declarat Bruno Ancelin, vicepresedinte Renault responsabil de planificare produs. El a explicat ca motivul pentru care Renault nu produce masini sub marca proprie in Romania – altele decat cele bazate pe platforma M0 – tine de alti factori decat competitivitatea uzinei sau a oamenilor.

“Fara indoiala angajatii nostri romani si competententele industriale din Romania ne-ar permite oricand sa producem acolo orice model Renault. Angajatii romani sunt foarte competitivi si munca lor este de foarte buna calitate. Acesta este si motivul pentru care am investit constant si vom continua sa investim in Romania”, a declarat Bruno Ancelin, in cadrul unei cine oficiale la care au participat si jurnalisti din Romania.

In prezent uzina Dacia din Mioveni fabrica doar unele modele Dacia sub sigla Renault, cum este modelul Renault Symbol.

“Daca am muta productia de Clio sau Megane in Romania, unde am produce masinile Dacia? Aceasta este intrebarea. Pentru ca daca am fabrica in Franta modelul Logan, tot proiectul ar fi distrus, din cauza costurilor”, a explicat Ancelin.

Potrivit acestuia, strategia Renault este de a nu avea in aceeasi fabrica masini produse pe doua platforme diferite. Ori cum in Romania sunt fabricate masini bazate pe platforma M0, vehicule din gama accesibila, este limpede ca uzina Dacia din Mioveni este inca foarte departe de a produce modele Renault dintr-o categorie superioara.

“Vom pastra platforma M0 pentru foarte mult timp. O vom moderniza, desigur, dar o vom pastra. Cand avem o platforma atat de buna si de competitiva, nu vad de ce am renunta la ea”, a spus Bruno Ancelin.

Discutia a avut loc in contextul cresterii performantelor si competentelor industriale ale Grupului Renault in Romania, modele precum Kadjar si Talisman fiind testate inclusiv in Romania, la Titu, dar produse in alte fabrici din Spania, respecti Franta. Asadar, alocarea unor proiecte mai scumpe Romaniei, total sau partial, in zona de cercetare si dezvoltare, nu va atrage prea curand si activitati de productie ale acestor modele in Romania.

Lasa un comentariu