Daca la sase luni grupul Volkswagen devenea numarul unu mondial la vanzarile auto, lucrurile s-au inversat dupa noua luni, niponii preluand locul intai pe care l-au ocupat aproape continuu in ultimii sapte ani. In cifrele din septembrie se simte foarte putin efectul scandalului emisiilor care a explodat dupa data de 22, insa cu siguranta ca in acest ultim trimestru vanzarile Volkswagen vor avea se suferit.
In primele noua luni Toyota a raportat vanzari de 7,49 milioane unitati, in timp ce Volkswagen a vandut 7,43 milioane unitati. La jumatatea anului, Volkswagen Group a fost pentru prima oara in frunte, cu 5,04 milioane unitati, in timp ce Toyota a vandut 5,02 milioane unitati.
Pentru Toyota, vanzarile au scazut cu 8% in Japonia, in timp ce pentru Volkswagen lucrurile merg rau in cea mai mare piata a sa, China, unde declinul a fost de 7%. Intre ianuarie si septembrie General Motors a livrat 7,2 milioane de automobile, ocupand locul trei mondial.
E de asteptat ca Toyota sa incheie anul pe primul loc la vanzari, fiind foarte probabil ca rezultatele Volkswagen sa fie afectate de uriasul scandal al emisiilor. In plus, Toyota lanseaza noul Prius care va impulsiona vanzarile marcii.
In intreg anul trecut Toyota a vandut 10,23 milioane vehicule, iar Volkswagen, 10,1 milioane. Toyota anunta ca vrea sa incheie anul 2015 cu aproximativ 10,15 milioane, iar germanii aveau ca obiectiv peste 10,1 milioane unitati.
Toyota s-a concentrat in ultimii ani pe imbunatatirea calitatii, dupa ce in 2009 a fost implicata in uriasul scandal al recall-urilor si a fost nevoita sa admita ca a neglijat calitatea in favoarea cantitatii, extinzandu-si productia mult prea rapid.
Pana in 2008 General Motors a fost, timp de sapte decenii, cel mai mare producator auto mondial. Din acel an a preluat „sefia” Toyota, cu exceptia anului 2011 cand s-a petrecut marele cutremur japonez, urmat de tsunami.