Volkswagen a anuntat ca va rechema in service 8,5 milioane de masini in UE pentru a remedia problemele cauzate de scandalul trucarii emisiilor, informeaza Reuters. In Romania sunt afectate 105.000 masini, cele mai multe sunt in Germania – 2,4 milioane. Anuntul vine in aceeasi zi in care autoritatile germane au somat compania sa recheme masinile afectate, dupa ce o propunere facuta saptamana trecuta de compania auto a fost respinsa ca fiind nesatisfacatoare.
In Marea Britanie numarul de masini afectate este de 1,2 milioane, in Franta sunt un milion, iar in Spania si Italia, peste 650.000. Cele mai multe sunt in Germania: 2,4 milioane.
In aceeasi zi, in Italia au loc perchezitii la Volkswagen si Lamborghini, sase directori sunt anchetati, potrivit AFP.
Clientii vor fi invitati in service incepand cu luna ianuarie 2016 si procedura va dura pana spre final de 2016 nu doar fiindca sunt multe masini, ci si fiindca la cele cu motoare TDI de 1,6 si 1,2 litri litri este nevoie si de interventii mecanice, nu doar software, cum e cazul la cele cu motor de 2.0 litri. Autoritatea KBA asteapta de la companiei prezentarea solutiilor tehnice complete pentru masinile cu motor de 2.0 litri pana la final de octombrie, iar pentru cele cu motoare de 1,2 si 1,6, pana la final de noiembrie, dar fiind ca e mai complicat si este nevoie de schimbarea unor componente.
Cotidianul Bild a scris recent ca autoritatea federala de transport KBA a respins saptamana trecuta un plan inaintat de Volkswagen care ar fi vrut sa evite un recall clasic, iar in service sa vina doar cei care doresc.
Publicatia a mai scris ca autoritatile germane isi pierd rabdarea cu Volkswagen care nu ar fi dat raspunsuri multumitoare la toate intrebarile.
Situatia se complica pentru grupul german care a dezvaluit marti existenta inca unui software suspect care ar putea fi utilizat pentru a pacali testele de emisii, de data aceasta fiind vorba de masini diesel foarte noi.
Volkswagen a dezvaluit saptamana trecuta existenta acestui software aditional oficialilor agentiei americane Environmental Protection Agency si autoritatilor din California. Acest soft auxiliar de control al emisiilor opereaza diferit fata de cel care a determinat uriasul scandal care a izbucnit in septembrie, insa nu se stie insa daca software-ul era gandit sa insele testele.
Daca si acest al doilea soft va incrimina Volkswagen, concluzia ar fi ca germanii au dezvoltat un program extins de pacalire a testelor de emisii in SUA. Va pica teoria care spune ca ideea a fost a unor ingineri cu imaginatie.
Registrul Auto Roman (RAR) a primit de la reprezentanta Volkswagen in Romania, pana in prezent, liste cu peste 50.000 de vehicule destinate comercializarii pe plan local echipate cu dispozitive de manipulare a emisiilor, din cele peste 100.000 inventariate de autoritati, scrie Mediafax.
Potrivit oficialilor RAR, investigatiile sunt in curs de desfasurare, urmand ca masurile propuse de grupul VW si calendarul lor de aplicare sa fie aprobat de autoritatea de omologare germana Kraftfahrt-Bundesamts.
„Ulterior anuntarii masurilor aprobate, Registrul Auto Roman va actiona conform reglementarilor europene aplicabile in cazul rechemarii vehiculelor (articolul 32 al Directivei 2007/46/CE, reglementare transpusa in legislatia nationala prin OG 78/2000 si prin RNTR-2 (Reglementari privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea, aprobate prin Ordinul MLPTL 211/2003)”, arata RAR.