Cativa ingineri Volkswagen au admis ca au instalat pe masini soft-ul care pacalea emisiile, scrie Le Monde, care noteaza ca nu se stie inca cine a comandat toata actiunea. Reuters citeaza surse care spun ca miercuri consiliul de supervizare se va intruni pentru a discuta primele rezultate ale anchetei interne. Volkswagen a suspendat aproximativ zece manageri in scandalul emisiilor si permite clientilor pe site-ul german sa vada daca masina este afectata de scandal. Solutia tehnica de rezolvare nu a fost anuntata.
Ziarul german Bild scrie ca sunt cativa ingineri care au marturisit ca au instalat soft-ul pe masini in 2008. Inginerii spun ca era imposibil din punct de vedere tehnic ca motoarele diesel EA 189 – dezvoltate de Volkswagen in 2005 – sa respecte normele de emisii si sa se incadreze si in imperativul de cost.
De aceea s-a decis sa fie utilizat programul care pacaleste testele. insa problema este ca marturiile inginerilor nu aduc lumina asupra intregului scandal fiindca tot nu se stie cine a ordonat totul. Marea intrebare este daca Martin Winterkorn a stiut ceva. Indiferent de raspuns, cu siguranta multa lume a stiut de miscare, fiindca altfel nu se putea ca programul sa ajunga pe 11 milioane de masini.
Pana acum, Volkswagen a suspendat aproximativ zece manageri, spun surse apropiate discutiilor.
Volkswagen va tine miercuri o intalnire importanta a consiliului de supervizare, scrie Reuters care adauga ca atunci vor fi dezbatute si primele rezultate ale anchetei interne. Este de asteptat ca Dieter Poetsch sa fie numit sef al consiliului format din 20 de membri. adunarea extraordinara fiind programata initial pentru 9 noiembrie, insa a mutata din cauza circumstantelor exceptionale.
La o intalnire interna, saptamana trecuta, Poetsch a spus ca intregul scandal ameninta existenta companiei, insa a adaugat ca greutatile pot fi surmontate.
Volkswagen permite de vineri clientilor sa afle daca masina lor este afectata de scandal, acestia trebuind sa introduca numarul de sasiu pe site-ul german al companiei. Insa rechemarea nu a fost declansata fiindca Volkswagen nu a comunicat ce solutie tehnica a gasit.