Acasa Industrie Volkswagen va incepe vineri sa-i nominalizeze pe cei vinovati de scandalul emisiilor. Alte demisii la varf ar putea urma

Volkswagen va incepe vineri sa-i nominalizeze pe cei vinovati de scandalul emisiilor. Alte demisii la varf ar putea urma

de Vlad Barza

Intr-o uzina Volkswagen (sursa - Volkswagen)

Volkswagen Group va anunta vineri, 25 septembrie, nu doar succesorul lui Martin Winterkorn la sefia Grupului, ci si numele celor vinovati de uriasul scandal in care gigantul este implicat, scrie Reuters, citand doua surse apropiate companiei. Un membru al consiliului de supraveghere al Volkswagen a spus ca sunt asteptate si alte demisii, fiindca multi oameni trebuie sa fi fost responsabili pentru un scandal atat de mare.

Reuters scrie ca vineri va fi comunicat numele noului CEO, principalul favorit fiind Matthias Muller de la Porsche. Insa compania va incepe, tot atunci, sa dea si numele celor vinovati de acest scandal cu manipulari tehnice software, mai scrie Reuters, citand doua surse apropiate discutiilor.

Martin Winterkorn a demisionat dupa presiuni uriase, el spunand ca nu avea cunostiinta de trucarea emisiilor. Multi au contestat insa acest lucru, opinia generala fiindca ca, totusi, macar un director important din Grup trebuie sa fi autorizat un program atat de extins de inselare.

Scandalul Volkswagen este abia la inceput si este de asteptat ca noi demisii sa urmeze, avertizeaza un membru al consiliului de supervizare al Volkswagen. Olaf Lies, ministru in landul german Saxonia Inferioara – land care detine 20% din actiunile VW – a declarat ca trebuie sa fie mai multi oameni responsabili de desfasurarea acestui program care acum face praf imaginea mastodontului auto german.

Cel mai recent scandal mediatizat din cadrul unei mari companii auto a fost scandalul de spionaj industrial de la Renault unde mai multi directori si-au pierdut posturile, iar principalul vinovat a fost al doilea om din companie, Patrick Pelata. Carlos Ghosn, seful Renault-Nissan, si-a pastrat postul.


Reamintim ca marcile Volkswagen si Audi, ambele parte din Volkswagen Group, sunt acuzate in SUA ca ar fi utilizat setari speciale ale computerelor masinilor pentru a detecta cand functioneaza in regim de testare a emisiilor si consumului asfel incat sa consume mai putin si sa aiba emisii mai reduse. Poti vedea filmul evenimentelor AICI.

Scandalul a prins in doar cateva zile proportii mondiale, Volkswagen Group anuntat ca sunt 11 milioane de masini diesel afectate de scandalul privind emisiile poluante si consumul de carburant.

Volkswagen risca penalitati de pana la 18 miliarde de dolari dupa ce compania a fost acuzata ca a realizat un program software pentru masinile diesel ce inseala autoritatile de reglementare ce masoara emisiile toxice. Cu alte cuvinte, Volkswagen risca penalitati civile de 37.500 de dolari pentru fiecare masina care nu respecta regulile federale din SUA privind emisiile in atmosfera.

Exista 482.000 de masini diesel in patru cilindri ale marcilor Volkswagen si Audi, vandute din 2008 si pana acum, toate implicate in acest scandal privind emisiile.

Lasa un comentariu