Acasa Personalitati Cine este Martin Winterkorn, CEO-ul demisionar in scandalul Volkswagen DieselGate. A lucrat in anii ’80 fix in domeniul testarii de laborator

Cine este Martin Winterkorn, CEO-ul demisionar in scandalul Volkswagen DieselGate. A lucrat in anii ’80 fix in domeniul testarii de laborator

de Adrian Mitrea

Martin Winterkorn (sursa - Volkswagen)

Martin Winterkorn, omul momentului in scandalul Volkswagen DieselGate, are 68 de ani si si-a dedicat intreaga viata profesionala marcilor Volkswagen si Audi, iar mai apoi Volkswagen Group in sine. Datele din CV-ul sau arata ca in anii ’80 a lucrat fix in domeniul testarii de laborator. Dupa aproape 35 de ani petrecuti in sanul industriei auto germane pentru marcile Volkswagen si Audi, Winterkorn a parasit fotoliul celui mai bine platit executiv in Germania cu un mesaj de adio emotionant: „Volkswagen a fost, este si va fi mereu viata mea!”

Iata parcursul profesional al lui Martin Winterkorn – omul platit cu 16 milioane de euro pe an, cel mai bine remunerat executiv din Germania si unul dintre cei mai bine platiti executivi din industria auto mondiala.

Martin Winterkorn:

  • presedinte si director general executiv (CEO) al Volkswagen Group
  • presedinte al consiliului de conducere al Volkswagen AG
  • membru al consiliului de conducere al Volkswagen AG responsabil de cercetare si dezvoltare in cadrul grupului
  • presedinte al consiliului de supraveghere al Audi AG
  • presedinte al consiliului de conducere al Porsche Automobil Holding SE

Winterkorn si-a anuntat demisia din functia de CEO al Volkswagen Group, ramane insa de vazut daca el va parasi de tot compania sau va pastra una dintre functii.

Martin Winterkorn, nascut pe 24 mai 1947 in Leonberg, Germania, are in prezent 68 de ani. Cariera lui arata un succes profesional extraordinar, si, in mod ironic, arata cat de aproape a fost de domeniul testarii de laborator, aceeasi testare care i-a adus un sfarsit de cariera rusinos in plin scandal DieselGate, pornit din SUA. Poti vedea filmul evenimentelor AICI.

  • Winterkorn a studiat Metalurgie si Fizica Metalelor la Universitatea din Stuttgart in perioada 1966-1973.
  • Apoi, intre 1973 si 1977, Winterkorn a fost doctorand la Institutul Max-Planck pentru Cercetarea Metalelor si in 1977 si-a luat doctoratul.
  • Cariera sa a inceput in 1977, ca specialist-asistent in divizia de cercetare Ingineria Proceselor in cadrul Robert Bosch GmbH.
  • Din 1978 pana in 1981 a condus dezvoltarea de compresoare pentru refrigerenti in cadurul diviziei de Substante si Procese din compania Robert Bosch GmbH si Bosch-Siemens-Hausgerate GmbH.
  • In 1981 Winterkorn s-a alaturat Audi ca asistent al membrului din consiliul de conducere responsabil de calitatea produselor. Doi ani mai tarziu, in 1983, a devenit responsabil pentru „Tehnologie de Masurare/Esantionare si Teste de Laborator” in cadrul Audi.
  • La inceputul anului 1988 a fost avansat ca sef de departament al Asigurarii Calitatii Centrale, iar din 1990 a devenit seful Departamentului de Calitate al Audi.
  • In 1993 a devenit seful Departamentului de Calitate la nivel de grup la Volkswagen AG.
  • In ianuarie 1996 Winterkorn a devenit membru in consiliul de conducere responsabil de dezvoltare tehnologica pentru marca Volkswagen, iar din iulie 2000 a devenit membru in consiliul de conducere al Volkswagen AG responsabil de Cercetare si Dezvoltare.
  • La 1 martie 2002 a devenit presedinte al consiliului de conducere al Audi si, aditional, a precluat la 1 ianuarie 2003 si departamentul de Dezvoltare Tehnica din cadrul Audi AG. In calitate de presedinte al consiliului de conducere al Audi AG, Martin Winterkorn a fost totodata si membru al consiliului de conducere al Volkswagen AG.
  • Din 2003 Winterkorn primeste o serie de distinctii: Profesor de onoare al Universitatii din Budapesta de Tehnologie si Economie. In 2004 a primit un titlu asemanator de la Universitatea Tehnica din Dresda, in domeniul “Materiale Usoare in Ingineria Auto”. In 2007 a primit un titlu de profesor si de la Universitatea din Tongji, Shanghai. Titluri doctor honoris au venit de la Universitatea de Tehnologie din Chemnitz (mai 2011) si de la Universitatea Tehnica din Munchen (noiembrie 2012).

Martin Winterkorn a fost votat in lista celor mai influenti 100 de oameni din lume si este celebru pentru fermitatea cu care vrea sa-si impuna opiniile la varf.

El si-a propus ca Volkswagen sa devina cel mai mare constructor auto mondial ca volum de productie, iar anul trecut Grupul a depasit la productie Grupul Toyota, terminand cu 10,1 milioane vehicule construite.

Winterkorn este responsabil pentru avansul marcii Audi, dar si pentru readucerea in productie a modelului Beetle. Executivul a transformat Volkswagen intr-un imperiu si a fost implicat in lupte de putere cu mai marii Grupului, castigandu-le pe cele mai recente. Board-ul ii prelungise mandatul pana la final de 2018.

In cei opt ani la carma Volkswagen Group corporatia a ajuns la 12 marci in portofoliu si la venituri anuale de peste 200 miliarde euro, aproape duble fata de momentul venirii lui Winterkorn la sefie.


Reamintim ca marcile Volkswagen si Audi, ambele parte din Volkswagen Group, sunt acuzate in SUA ca ar fi utilizat setari speciale ale computerelor masinilor pentru a detecta cand functioneaza in regim de testare a emisiilor si consumului asfel incat sa consume mai putin si sa aiba emisii mai reduse. Poti vedea filmul evenimentelor AICI.

Scandalul a prins in doar cateva zile proportii mondiale, Volkswagen Group anuntat ca sunt 11 milioane de masini diesel afectate de scandalul privind emisiile poluante si consumul de carburant.

Volkswagen risca penalitati de pana la 18 miliarde de dolari dupa ce compania a fost acuzata ca a realizat un program software pentru masinile diesel ce inseala autoritatile de reglementare ce masoara emisiile toxice. Cu alte cuvinte, Volkswagen risca penalitati civile de 37.500 de dolari pentru fiecare masina care nu respecta regulile federale din SUA privind emisiile in atmosfera.

Exista 482.000 de masini diesel in patru cilindri ale marcilor Volkswagen si Audi, vandute din 2008 si pana acum, toate implicate in acest scandal privind emisiile.

Lasa un comentariu