Acasa Dacia Carlos Ghosn: Romania e o tara competitiva. Nu cred ca trebuie sa va faceti griji

Carlos Ghosn: Romania e o tara competitiva. Nu cred ca trebuie sa va faceti griji

de Adrian Mitrea

Carlos Ghosn alaturi de noul Renault Megane la IAA 2015 (sursa - Renault)

Romania e o tara importanta pentru Grupul Renault si este in continuare competitiva, a declarat seful Aliantei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, la Salonul Auto de la Frankfurt (17-27 septembrie), dupa prima zi dedicata presei (15 septembrie). Mesajul sau vine in contextul in care noua transmisie Easy-R care vine in gama Dacia este produsa in Spania, la Sevilla, nu in Romania.

“Nu cred ca trebuie sa va faceti griji pentru Romania. Romania este o tara competitiva. Este! Inca este. Noi ne luptam sa o mentinem astfel pentru ca miza e mare pentru noi in Romania. Vom face tot ce trebuie ca uzina si funizorii sa fie competitivi. Este o unitate de productia foarte mare si foarte importanta pentru noi. Nu cred ca e cazul sa va faceti griji”, a spus Ghosn, la Frankfurt, intr-o discutie cu jurnalistii auto romani Adrian Mitrea (0-100.ro) si Bogdan Alecu (Ziarul Financiar).

In urma cu doi ani Ghosn atragea atentia asupra faptului ca uzina din Maroc poate deveni mai competitiva decat cea din Romania, insa timpul a demonstrat ca nu se pune problema relocarii din Romania in Maroc si aceste cele mai recente declaratii reconfirma acest lucru.

Ghosn a explicat ca, din motive de capacitate de productie, transmisia Easy-R este fabricata in Spania.

“Nu trebuie sa facem totul in acelasi loc. Mereu vor fi schimburi de componente. Nu facem totul in Romania asa cum nu facem totul in Franta si nu facem totul in Spania”, a spus Ghosn.

Deoarece anumite uzine ale Aliantei Renault-Nissan nu au un grad de ocupare mare, este mai rentabila „umplerea” acelui gol in activitati si productie decat construirea unei uzine noi intr-o tara in care productia ar costa mai putin (Romania, Maroc – n.r.).

Costurile de transport sunt si ele neglijabile dintr-o parte a lumii in alta, de ordinul a „cativa eurocenti” pentru fiecare cutie de viteze transportata, a explicat Bruno Ancelin, vicepresedinte in cadrul Renault responsabil de planificare produs si programe.

Dincolo de aceste declaratii linistititoare si lamuritoare, uzina Renault din Maroc a devenit si ea importanta in Grup, asteptand un nivel al productiei in acest an cu 50% mai mare fata de 2014 – un total de 250.000 unitati.

Emotiile pe tema competitivitatii au aparut anual in peisaj, iar in toamna anului trecut seful Dacia, Nicolas Maure, atragea atentia ca nu doar Marocul poate ridica probleme, ci si Turcia.

In acest an uzina Dacia din Mioveni va fi foarte aproape de a atinge capacitatea maxima de fabricatie, 350.000 autovehicule/an – cel mai ridicat nivel inregistrat vreodata.

Corespondenta de la Frankfurt.

citeste AICI toate stirile legate de Salonul Auto de la Frankfurt 2015

Lasa un comentariu