Toyota a fost anul trecut cel mai mare producator auto mondial, insa in prima parte din 2015 grupul german Volkswagen a depasit compania nipona, luand un avans foarte firav. Interesant este ca vanzarile ambelor companii au scazut fata de primul semestru din 2014, la germani fiind prima scadere in China din ultimii noua ani. General Motors s-a mentinut aproape de primele doua locuri, cu 4,86 milioane unitati, iar Ford a vandut 3,26 milioane masini.
Volkswagen a vandut 5,04 milioane automobile intre ianuarie si iunie, iar Toyota, 5,02 milioane unitati. In intreg anul trecut Toyota a vandut 10,23 milioane vehicule, iar Volkswagen, 10,1 milioane. Toyota anunta ca vrea sa incheie anul 2015 cu aproximativ 10,15 milioane, iar germanii aveau ca obiectiv peste 10,1 milioane unitati.
Este greu de zis ce se va intampla in acest semestru, mai ales ca in prima parte a anului ambele grupuri gigantice auto si-au vazut vanzarile scazand (1,5% Toyota si 0,5% Volkswagen). Germanii au avut in China o scadere cu 4% a vanzarilor, in conditiile in care realizeaza acolo peste o treime din vanzarile mondiale. Insa China este o piata tot mai volatila, iar cresterile fulminante din trecut au devenit istorie.
In plus, piata braziliana si-a domolit avansul, iar in Rusia -piata considerata vedeta a cresterilor pana acum doi ani – scaderile sunt de 25-30%.
Toyota s-a concentrat in ultimii ani pe imbunatatirea calitatii, dupa ce in 2009 a fost implicata in uriasul scandal al recall-urilor si a fost nevoita sa admita ca a neglijat calitatea in favoarea cantitatii, extinzandu-si productia mult prea rapid.
Pana in 2008 General Motors a fost, timp de sapte decenii, cel mai mare producator auto mondial. Din acel an a preluat „sefia” Toyota, cu exceptia anului 2011 cand s-a petrecut marele cutremur japonez, urmat de tsunami.