Bentley, care in 2016 va lansa SUV-ul Bentayga, vrea sa vanda 4.000 de unitati/an, obiectiv considerat ambitios pentru o companie care acum vinde 11.000 de unitati din toate modelele. SUV-ul ultra-performant se adreseaza bogatilor dornici sa dea peste 180.000 de euro pe unul dintre cele mai scumpe SUV-uri din piata.
Numele Bentayga este inspirat de formatiunile stancoase intalnite in Insulele Canare, Spania, loc de unde pot fi admirate peisaje spectaculoase, la o altitudine de circa 1.400 metri peste nivelul marii.
Pentru productia SUV-ului a fost o concurenta interna dura in grup intre uzina de la Bratislava (Slovacia) si Crewe (UK), cea din urma castigand. S-au investit 115 milioane lire pentru utilajele necesare constructiei modelului, iar productia medie a fabricii va creste de 250 masini, la 300 masini/saptamana, datorita noului model.
Financial Times citeaza analisti care spun ca Bentley a fixat o tinta mult prea ambitioasa, 4.000 de masini/an, fiind mai mult decat vinde Aston Martin intr-un an si peste jumatate din cat vinde Ferrari. In plus, piata chineza nu mai creste ca acum cativa ani, astfel ca si numarul celor dispusi sa dea chiar si 300.000 euro pe un SUV se va diminua.
Insa cei de la Bentley sunt convinsi ca Bentayga va crea un fenomen asemanator cu cel creat la Porsche dupa lansarea Cayenne: multi au spus ca este o nebunie ca marca germana sa lanseze un SUV, dar acest model a ajuns sa fie de departe cel mai bine vandut in portofoliul Porsche.
Bentley a avut in 2014 record de vanzari, depasind 11.000 de unitati comercializate, noile modele urmand sa ajute compania din Volkswagen Group sa atinga 20.000 de unitati/an la final de deceniu.
Wolfgang Durheimer, CEO al Bentley, spunea ca se analizeaza posibilitatea lansarii unui derivat al primului SUV, iar Kevin Rose, director de vanzari al marcii, spunea ca un SUV mai mic s-ar adresa „clientilor de la orase”, dar va fi un model „foarte competent in off-road”.
Acest prim SUV va avea pentru inceput versiune cu motor V12, apoi va avea si varianta V8, dar si una hibrida. Sefii marcii au confirmat ca variantele cele mai scumpe pot depasi 300.000 euro, dar despre preturile de pornire nu se stiu amanunte, estimarile aratand ca vor fi in jurul a 180.000-200.000 euro.