BMW X5 xDrive40e este prima versiune reincarcabila la priza a SUV-ului premium BMW X5, iar pe piata romaneasca masina este disponibila de la 71.176 euro cu TVA (57.400 euro fara TVA), pretul fiind foarte apropiat de al versiunii diesel echivalente, BMW X5 xDrive40d, iar consumul de carburant declarat de producator este aproape la jumatate.
Modelul BMW X5 xDrive40e are motor pe benzina de 2 litri (1.997 cc), turbo, de 180 kW/245 CP, ajutat de un motor electric (83 kW/113 CP) integrat in transmisia automata cu 8 trepte. Puterea maxima a ansamblului este de 230 kW/313 CP, iar consumul mediu declarat este 3,3 litri de benzina pentru 100 km parcursi, ceea ce corespunde unor emisii de CO2 de 77 g/km. Masina costa 71.176 euro cu TVA (57.400 euro fara TVA).
In acelasi timp, BMW X5 xDrive40d are motor turbo diesel de 3 litri, de 230 kW/313 CP, care consuma in medie 6 litri de motorina pentru 100 de kilometri parcursi. Masina costa 68.510 euro cu TVA (55.240 euro fara TVA), fiind deci cu mai putin de 3.000 euro mai accesibila decat varianta reincarcabila la priza.
BMW X5 xDrive40e este primul hibrid de serie tip plug-in al marcii BMW si propune o varianta interesanta in lumea SUV-urilor premium prin eficienta ridicata si costuri de exploatare reduse. Masina poate rula exclusiv electric pe distante de pana la 31 km. Acumulatorul este litiu-ion (96 celule, 9 kWh) si poate fi reincarcat in mai putin de 4 ore la o priza conventionala sau in 2 ore si 45 de minute la un BMW i Wallbox pure, cu amperaj marit.
Evident, consumul de 3,3 litri/100 km este valabil pentru prima suta de kilometri, cand se presupune ca masina porneste cu bateria incarcata si parcurge 20-25% din distanta in mod electric, iar mai apoi in mod hibrid. Testele BMW pe distante lungi, cu masina plina cu oameni si bagaje, au relevat in consum mediu real de 11 litri/100 km pe distante lungi. Performantele dinamice ale masinii indica un timp de accelerare de la 0 la 100 km/h in 6,8 secunde si o viteza maxima de 210 km/h.
Hibridul BMW X5 xDrive40e este gandit in primul rand pentru a nu polua in oras, pe deplasarile relativ scurte acasa-birou-acasa. De la butonul eDrive amplasat in zona schimbatorului de viteze soferul poate alege unul dintre cele trei moduri: AUTO eDrive, MAX eDrive si SAVE Battery.
Conform sistemul de taxare din Romania in vigoare in 2015, anul lansarii, masina beneficiaza de un impozit de 8,98 lei/an, avand motor cu ardere interna 2 litri si motor electric, aplicandu-i-se astfel o cota de reducere.