Clientela Dacia este in continuare in expansiune si pe masura ce a crescut cererea pentru masinile marcii romanesti au aparut presiuni tot mai mari pentru discounturi, insa politica cu preturi fixe va fi mentinuta in continuare, a declarat Jerome Stoll, directorul de marketing al Grupului Renault. Compania-mama prefera sa investeasca bani in marketing, pentru ca potentialii clienti sa fie mai bine informati despre masinile marcii Dacia, in loc sa directioneze acel buget spre eventuale campanii de discounturi.
Potrivit lui Stoll, marca Dacia se bucura de notorietate foarte mare in Franta si in tarile din Europa de Vest, insa, in acelasi timp, oamenii nu cunosct foarte bine modelele si ce poate sa le ofere marca. Acesta este si motivul pentru care actiunile de marketing operate asupra Dacia se traduc imediat in cresterea vanzarilor, iar cand aceste campanii sunt dezactivate vanzarile se plafoneaza.
“Cum facem cheltuieli de marketing, vanzarile cresc. Numele Dacia si notorietatea marcii sunt foarte mari in Franta, dar familiaritatea marcii nu e la fel de mare. Adica oamenii au auzit de Dacia, dar nu stiu intotdeauna cu ce propunere comerciala vine aceasta marca. Din acest motiv exista loc de a impinge Dacia mai aproape de consumatori prin eforturi de marketing”, a spus Jerome Stoll, intr-o discutie restransa cu jurnalisti din Romania, in Franta, cu ocazia prezentarii lui Renault Talisman.
Asadar, Grupul Renault prefera in continuare sa “activeze” clientii de Dacia prin actiuni de marketing, nu prin reducerea preturilor.
“Vrem ca acest model de business (n.r. – Dacia) sa fie unic. Este politica pretului fix, cu zero discount sau foarte mic. Este un model de afacere cu costuri de distributie mici, mult mai reduse fata de alte marci. Deci nu primesti un discount cand intri in showroom sa cumperi o Dacia. Primesti poate niste covorase, ceva limitat. Vrem sa ramanem la aceasta politica, desi exista mare presiune din partea clientilor sa oferim discounturi”, a declarat Stoll.
Dacia nu si-a atins inca potentialul maxim pe piata, ci mai degraba intampina probleme cu capacitatea de productie, care nu poate satisface in totalitate cererea.
“Pitesti are aproape toata capacitatea de productie ocupata, Tanger la fel. Trebuie sa vedem cum optimizam productia la nivel global. Cum?”, a spus, retoric, Stoll.
Despre utilizarea uzinei din Mioveni la capacitate maxima a vorbit seful Grupului Renault in Romania, Nicolas Maure.
“Nu cred ca marca Dacia a atins o zona de platou din punctul de vedere al vanzarilor. E drept ca pe unele piete a mai pierdut din cota de piata. Acest lucru se intampla deoarece vanzarile marcii au crescut cu 5-10%, iar piata totala a crescut cu mai mult decat atat, ceea ce inseamna ca alte marci au crescut si mai puternic. Asta nu inseamna ca Dacia nu mai creste la capitolul vanzari”, a explicat Jerome Stoll.
Referinta de vanzari Dacia pentru Franta, spre exemplu, este anul 2014, cand au fost livrate foarte multe masini Duster (facelift) reprezentand comenzi de la sfarsitul lui 2013.
“Deci cand vezi vanzarile de la inceput de 2015, in comparatie cu cele din aceeasi perioada a lui 2014, evident ca arati cu degetul si spui <<pierdeti cota de piata>>. Sunt convins ca pana la final de 2015 vom recupera cota de piata a Dacia pierduta la inceputul anului”, a spus Stoll.
Dacia a vandut 105.895 autovehicule in Franta, in 2014.
Un total de 511.465 autovehicule Dacia au fost vandute in 2014 la nivel global, in crestere cu 19% fata de 2013 (cand au fost livrate 429.540 unitati), ceea ce marcheaza un moment istoric pentru marca deoarece este pentru prima data in istoria sa cand vanzarile trec de jumatate de milion de unitati/an. Cele mai mari piete pentru Dacia au fost anul trecut Franta, Germania si Spania.
Topul celor mai vandute modele ale marcii Dacia, la nivel global, este condus de Sandero, apoi urmeaza Duster, iar modelul cu cele mai slabe rezultate comerciale este Lodgy, produs exclusiv in Maroc.