Jaguar Land Rover lucreaza la prototipuri de SUV-uri ultra-tehnologizate care sa se poata conduce singure pe teren accidentat, masinile autonome fiind in general testate pe autostrazi sau in locuri detaliat cartografiate, nu pe „coclauri”. Mai este insa mult de lucru, iar tehnologia nu va ajunge in serie mai repede de 2025, scrie Financial Times. Constructorul testeaza si posibilitatea ca masina sa fie ghidata prin smartphone de catre soferul care merge pe langa ea, tehnologia fiind utila pe portiuni abrupte sau pentru a o scoate dintr-o parcare complicata.
Se asteapta multe de la masinile autonome care folosesc lasere, radare, camere video si algoritmi complecsi pentru a interpreta situatia de pe drum. Insa masinile autonome au probleme pe vreme foarte rea, pe suprafete alunecoase, in zone cu lumina intensa, dar si cu marcaje rutiere absente.
Insa cum o buna parte dintre clientii Range Rover merg si pe off-road, compania vrea ca masinile sa se poata descurca si in zone accidentate, dar si in conditii meteo vitrege.
La centrul de cercetare din UK compania lucreaza, printre altele, la dezvoltarea unui sistem prin care un fascicul de lumina este trimis sa masoare topografia solulul din fata masinii, tehnologia urmand a fi folosita in acelasi mod pentru a detecta gropile din asfalt.
Tehnologia va permite masinilor sa „atace” pe cont propriu si zone unde hartile sunt vagi si unde marcajele rutiere nu exista. Insa mai este mult de lucru pana la dezvoltarea acestui „awareness contextual”, astfel ca tehnologia nu va ajunge mai repede de 2025 pe masinile de serie.
Jaguar land Rover a venit de multe ori cu solutii tehnice in premiera, un exemplu fiind prezenta din 1996 pe Jaguar XK a sistemului de „adaptive cruise control” care permitea masinii sa-si adapteze viteza in functie de vehiculul din fata,
Compania a prezentat si tehnologia prin care un Range Rover poate fi controlat din smartphone, astfel ca pentru scurte portiuni extrem de abrupte sau alunceoase soferul poate cobori din masina pentru a o ghida cu telefonul. Optiunea ar fi utila si daca vrei sa scoti masina dintr-un loc de parcare foarte stramt. Soferul poate merge