Autostrada Pitesti-Sibiu, pe care Guvernul o promite gata in 2020 investitorului strategic Dacia-Renault, va face ca producatorul auto sa scuteasca 10 ore pentru transport, si de aici costuri mai mici de operare, eficienta imbunatatita a muncii si competitivitate mai mare a Romaniei in fata altor tari care gazduiesc uzine ale Grupului Renault, a declarat Nicolas Maure, directorul general al Grupului in Romania.
“Avem promisiunea ca din 2017 incep lucrarile si in 2020 vom putea merge pe autostrada de la Pitesti si pana la granita de Vest a Romaniei. Componenta cea mai importanta este tronsonul Pitesti-Sibiu (…). Am economisi circa 5 ore pentru camioanele care vin la uzina si 5 ore pentru cele care pleaca. Deci un total de 10 ore economisite pe aceasta ruta”, a declarat Maure, la Mioveni, intr-o discutie restransa cu presa.
Seful Dacia si al Grupului Renault in Romania a tinut sa sublinieze ca viitorul Dacia nu tine neaparat de autostrada, operatiunile Renault fiind bine consolidate in tara, si ca autostrada este mai degraba o componenta importanta a competitivitatii tarii noastre, in raport cu altele, atunci cand vine vorba de noi investitii.
In aceelasi spirit a vorbit si Constantin Stroe, presedinte al Asociatiei Constructorilor Auto din Romania (ACAROM) si fost director general al Dacia: „Nu cer autostrada pentru mine, nu ma intereseaza pentru mine, ma intereseaza pentru tineri, pentru tara. Si nu cer autostrada pentru Renault, pentru Dacia, este in interes national. Transportul comercial, de luni pana vineri, se face pe Valea Oltului. Cu ce viteza? Cu viteza comerciala de 32-35 de kilometri pe ora? Aia nu e performanta”.
Nicolas Maure a spus ca asteapta un an record de productie in 2015, la Mioveni, si estimeaza ca pana in 2020 platforma industriala de aici va veni in top cinci, ca importanta, in cadrul Grupului Renault, la nivel mondial. „Investitii masive” sunt asteptate pentru noua gama Dacia, care va veni pe piata intre anii 2018 si 2020.