BMW Group a prezentat a doua generatie a SUV-ului compact BMW X1, dupa sapte ani de cariera pentru prima si 730.000 unitati vandute. Masina este mai mare si mai spatioasa, dupa cum reiese din datele tehnice anuntate de producatorul auto german, iar variantele cu roti motrice pe o singura punte au acum tractiune fata, in loc de propulsie (“tractiune” spate), cum avea modelul care iese din productie.
Concret, versiunile BMW X1 sDrive20i si BMW X1 sDrive18d au tractiune pe rotile din fata, iar toate celelalte dispun de sistem de tractiune integrala xDrive. La BMW eticheta sDrive din dreptul motorizarii apare doar la SUV-uri si semnifica roti motrice doar pentru o punte. Pana acum indicativul sDrive desemna un SUV BMW cu roti motrice spate (propulsie/”tractiune” spate), iar odata cu debutul noului X1 sDrive inseamna, iata, si un SUV BMW cu tractiune fata.
Noul BMW X1 va fi lansat pe piata in ultimul trimestru al acestui an, fiind produs in uzina Regensburg din Germania, a anuntat producatorul.
BMW noteaza ca BMW X1 este acum mai confortabil, pastrand totusi atributele dinamice specifice marcii si modelului. Masina poate avea directie sport variabila, amortizoare controlate electronic si suspensie M Sport.
Sistemul de control si multimedia iDrive vine standard, la fel ca si senzorii de ploaie, servodirectia Servotronic si butonul de selectare a modurilor de condus (Driving Experience Control).
Pe lista cu optiuni se remarca faruri integrale cu LED si operare automata a hayonului, prin miscarea piciorului sub bara de protectie din spate. In premiera pentru X1 este disponibil si sistemul Head-Up Display
Liniile de design disponibile pentru noul BMW X1 sunt Advantage, Sport Line, xLine si M Sport.
Variantele de motorizare pentru noul BMW X1 sunt toate Euro 6, dupa cum urmeaza:
- BMW X1 xDrive25i – motor pe benzina cu o capacitate cilindrica de 1.998 cmc, cu patru cilindri si tehnologie BMW TwinPower Turbo, injectie directa de mare precizie, VALVETRONIC si dublu-Vanos. Propulsorul are o putere maxima de 170 kW/231 CP intre 5.000 si 6.000 rpm si cuplu maxim de 350 Nm intre 1.250 si 4.500 rpm. Accelerarea pana la 100 km/h se face in 6,5 secunde, viteza maxima este 235 km/h, iar consumul mediu este de 6,4-6,6 l/100 km, in functie de dimensiunea anvelopelor. Emisiile de CO2/km se ridica la 149-152 g.
- BMW X1 xDrive20i – motor pe benzina cu o capacitate cilindrica de 1.998 cmc, cu patru cilindri si tehnologie BMW TwinPower Turbo, injectie directa de mare precizie, VALVETRONIC si dublu-Vanos. Propulsorul are o putere maxima de 141 kW/192 CP intre 5.000 si 6.000 rpm si cuplu maxim de 280 Nm intre 1.250 si 4.600 rpm. Accelerarea pana la 100 km/h se face in 7,4 secunde, viteza maxima este 223 km/h, iar consumul mediu este de 6,4-6,4 l/100 km, in functie de dimensiunea anvelopelor. Emisiile de CO2/km se ridica la 146-149 g.
- BMW X1 xDrive20i – motor pe benzina cu o capacitate cilindrica de 1.998 cmc, cu patru cilindri si tehnologie BMW TwinPower Turbo, injectie directa de mare precizie, VALVETRONIC si dublu-Vanos. Propulsorul are o putere maxima de 141 kW/192 CP intre 5.000 si 6.000 rpm si cuplu maxim de 280 Nm intre 1.250 si 4.600 rpm. Accelerarea pana la 100 km/h se face in 7,7 secunde, viteza maxima este 223 km/h, iar consumul mediu este de 6,3-6,4 l/100 km, in functie de dimensiunea anvelopelor. Emisiile de CO2/km se ridica la 136-136 g.
- BMW X1 xDrive25d – motor diesel cu o capacitate cilindrica de 1.995 cmc, cu patru cilindri si tehnologie BMW TwinPower Turbo (bi-turbo). Propulsorul are o putere maxima de 170 kW/231 CP la 4.000 rpm si cuplu maxim de 450 Nm intre 1.500 si 3.000 rpm. Accelerarea pana la 100 km/h se face in 6,6 secunde, viteza maxima este 235 km/h, iar consumul mediu este de 5,0-5,2 l/100 km, in functie de dimensiunea anvelopelor. Emisiile de CO2/km se ridica la 132-137 g.
- BMW X1 xDrive20d – motor diesel cu o capacitate cilindrica de 1.995 cmc, cu patru cilindri si tehnologie BMW TwinPower Turbo. Propulsorul are o putere maxima de 140 kW/190 CP la 4.000 rpm si cuplu maxim de 400 Nm intre 1.750 si 2.500 rpm. Accelerarea pana la 100 km/h se face in 7,6 secunde, viteza maxima este 219 km/h, iar consumul mediu este de 4,9-5,1 l/100 km, in functie de dimensiunea anvelopelor. Emisiile de CO2/km se ridica la 128-133 g.
- BMW X1 sDrive18d – motor diesel cu o capacitate cilindrica de 1.995 cmc, cu patru cilindri si tehnologie BMW TwinPower Turbo. Propulsorul are o putere maxima de 110 kW/150 CP la 4.000 rpm si cuplu maxim de 330 Nm intre 1.750 si 2.750 rpm. Accelerarea pana la 100 km/h se face in 9,2 secunde, viteza maxima este 205 km/h, iar consumul mediu este de 4,9-5,1 l/100 km, in functie de dimensiunea anvelopelor. Emisiile de CO2/km se ridica la 109-114 g.
Aceasta ultima varianta a BMW X1, sDrive18d, este singura care vine standard cu o cutie de viteze manuala, in loc de una automata cu opt trepte. Specificatiile tehnice ale masinii sunt identice pentru ambele tipuri de transmisii.
BMW spune ca masina este cu 53 mm mai inalta, pozitia de stat in masina a fost inaltata cu 36 mm in fata si cu 64 mm in spate, iar spatiul pentru genunchii pasagerilor din spate a crescut cu 37 mm (configuratie standard) sau 66 mm (configuratie cu bancheta spate culisanta). Portbagajul a fost marit cu 85 litri, la 505 litri.
La exterior BMW X1 are 4.439 mm lungime (-38 mm), 1.821 mm latime (+23 mm) si 1.598 mm inaltime (+53 mm), cu un ampatament de 2.670 mm (-90 mm).
BMW X1 concureaza pe piata cu Range Rover Evoque cu cinci usi, Audi Q3 si Mercedes-Benz GLK.