Acasa Interviu INTERVIU cu Martin Golka, expert Opel pentru masini mici: Karl a strans 15.000 de comenzi rapid, fara ca cineva sa vada fizic masina

INTERVIU cu Martin Golka, expert Opel pentru masini mici: Karl a strans 15.000 de comenzi rapid, fara ca cineva sa vada fizic masina

de Adrian Mitrea

Martin Golka si Opel Karl (sursa - 0-100.ro)

Ramasa singura in Europa sa reprezinte colosul General Motors (GM), marca germana Opel se orienteaza catre masini cu mare potential de a face vanzari mari si spre motoare cu ardere interna foarte eficiente, a declarat, intr-un interviu acordat 0-100.ro, Martin Golka, director de produs la Opel responsabil de masinile mici. Modelul Karl a strans 15.000 de comenzi intr-un termen foarte scurt, fara ca cineva sa vada fizic masina, ceea ce este un semn bun pentru revitalizarea Opel, a spus Golka, la Salonul Auto de la Geneva (5-15 martie). Pe larg despre viziunea pe care Opel o are cu modelul Karl, inlocuitorul lui Agila, in acest interviu.

Adrian Mitrea: Opel Karl/Vauxhall Viva este un inlocuitor pentru Agila sau o versiune cu cinci usi a lui ADAM?

Martin Golka: Karl vine exact in locul modelului Agila, o masina de segment A, categorie de vehicule care creste foarte puternic in piata. Cu pretul de 9.500 euro cu TVA in Germania vine exact la mijlocul acestui segment, din punctul de vedere al pretului. Si din punctul de vedere al specificatiilor Karl este interesant, avand aceeasi lungime ca Adam, dar o alta organizare a spatiului.

Adrian Mitrea: Plaja de preturi care este? Porniti de la 9.500 euro si mergeti pana la cat?

Martin Golka: In Germania varianta de top costa 13.500 euro cu TVA, iar cu toate optionalele posibile masina nu trece de 15.000 euro.

Adrian Mitrea: Agila nu a avut niciodata vanzari spectaculoase, prin urmare aveti o tinta minima de vanzari pentru Karl?

Martin Golka: Nu pot sa avansez cifre precise, dar puteti sa va uitati la segmentele A si B in Europa. Se vand in total patru milioane de autovehicule pe an din aceste doua categorii. Iar vanzarile in clasa A vor creste. Si istoric vorbind, masinile mici din portofoliul Opel au reprezentat pana la 25% din vanzari.

Adrian Mitrea: La saloanele auto trecute, cand am vorbit cu alti inalti oficiali Opel, colegi ai dumneavoastra, am aflat despre Karl, care pe atunci nu avea un nume, dar si despre un SUV mai mic decat Mokka. Ce progrese ati mai facut in vederea lansarii un SUV mic?

Martin Golka: Am lansat recent ADAM ROCKS, care interpreteaza intr-un mod original design-ul de SUV pe o masina de clasa mini. Despre alte modele nu pot sa dau deocamdata detalii.

Adrian Mitrea: Exista la un moment-dat ipoteza lansarii unei versiuni Opel a modelului electric Chevrolet Spark EV. Cand vom vedea o masina electrica de oras de la Opel?

Martin Golka: Deocamdata am lansat motorul 1.0 ECOTEC cu trei cilindri, natural aspirat. Circa 80% din masinile vandute in segment au astfel de motoare mici si ecologice. De asemenea, pe piete cum este Italia, combustibilii alternativi au o pondere importanta, si ma refer aici la GPL. Acestea sunt directiile in care ne orientam acum.

Adrian Mitrea: In primul an complet de vanzari, care masina credeti ca se va vinde mai bine Karl/Viva sau ADAM?

Martin Golka: Ramane de vazut. Deocamdata stim doar ca avem 15.000 de comenzi pentru Karl, desi masina va ajunge la dealeri abia in vara. Nu pot sa compar Karl cu ADAM, dar poate ne revedem peste un an si jumatate si tragem concluziile atunci. (…) Karl si ADAM arata foarte diferit si pentru ca am vrut sa nu existe canibalizare in gama, ci complementaritate.

Karl are o singura motorizare, o singura transmisie, zece culori pentru exterior, trei niveluri de echipare, patru roti si cateva dotari optionale.

ADAM este cu totul altfel, poate fi configurat in fel si chip. Sunt doua extreme, doua modele diferite si complementare.

Adrian Mitrea: Daca ne uitam la Corsa, aveti de gand sa lansati vreo versiune Cross Corsa, cum este Cross Polo, sau Corsa break, asa cum au SEAT Ibiza si Renault Clio?

Martin Golka: Se aplica aceeasi filosofie ca si la motoare. Daca ne uitam in segment si vedem ce se cumpara putem observa ca masinile de clasa B cu cinci usi au 70% din piata, iar cele cu trei usi restul de 30%. Sunt foarte putini clienti care cumpara un break de clasa B.

Cu toate acestea, iata ca noi tinem in gama o versiune cu cinci usi si una cu trei usi, cu design diferit, nu o simpla adaptare. In Marea Britanie Vauxhall Corsa cu trei usi are foarte mare cautare.

Adrian Mitrea: Programul de masini electrice a fost influentat in vreun fel sau amanat de scaderea pretului petrolului?

Martin Golka: Nu as vrea sa comentez asupra acestui lucru. Prioritatea noastra deocamdata este sa lansam motoare foarte eficiente cu ardere interna.

comenteaza si pe gmclub

Lasa un comentariu