General Motors ia o pozitie radicala fata de situatia din piata rusa si va retrage marca Opel de pe aceasta piata, urmand sa inchida si uzina de la St Petersburg unde lucreaza 1.000 de oameni. Vanzarile de masini noi au scazut cu 38% luna trecuta in Rusia unde puterea de cumparare a scazut, iar piata se afla in fata unui an greu. Toti marii producatori auto au deschis uzine in Rusia, mizand pe faptul ca piata va deveni cea mai mare din Europa, insa acest lucru nu mai este posibil.
In Rusia marca Opel are o prezenta ceva mai slaba, Chevrolet fiind o marca foarte puternica insa. GM a decis insa ca nu mai merita sa investeasca in Rusia din cauza climatului economic nefavorabil, astfel ca uzina de la St Petersburg va inceta productia la jumatatea anului, 1.000 de angajati urmand sa ramana fara locuri de munca. Va inceta si un parteneriat de productie a masinilor Chevrolet cu compania locala GAZ, insa va fi mentinuta productia in colaborare cu AvtoVAZ.
Marca Opel va disparea din piata pana la final de an, iar la Chevrolet se va micsora numarul de modele vandute, urmand a fi aduse din SUA masini mai scumpe precum Tahoe si Corvette, dar si modele Cadillac.
Chevrolet a fost in 2014 a opta marca la volumele de vanzari in Rusia, cu 123.000 de masini, iar Opel si-a gasit 64.000 de clienti. Niva si Cruze au fost modelele GM cele mai vandute in Rusia anul trecut.
Alte grupuri auto au venit cu masuri mult mai putin radicale. Renault si Nissan au decis sa intrerupa un timp productia, pentru a nu acumula stocuri.