Aston Martin, marca britanica detinuta de fonduri de investitii din Italia si Kuweit, a prezentat la Salonul Auto de la Geneva (5-15 martie) conceptul DBX, care da indicii despre un viitor SUV al marcii. Modelul are mari sanse sa apara in serie in cativa ani, insa va avea si trasaturi sportive, pentru a nu rupe traditia marcii. Vanzarile Aston Martin au scazut in zece ani de la 7.300 la 4.000 de masini/an, insa obiectivul este de a reveni la acel nivel.
DBX nu este un SUV musculos cu trasaturi patrataose, ci un crossover coupe cu garda la sol mai mare si tractiune 4×4.
SUV-ul nu va iesi pe piata mai repede de cativa ani, insa e foarte posibil ca va folosi arhitectura 4×4 de la Daimler, companie care detine 5% din legendarul producator auto. Aston Martin foloseste si motoare Daimler, compania britanica avand nevoie de un mare partener pentru a se relansa.
Ca si la marci precum Bentley sau Maserati, un SUV va ajuta mult cresterea volumelor de vanzari ale marcii, cerere existand in Brazilia, China, Orientul Mijlociu si Rusia pentru SUV-uri extrem de scumpe.
SUV-ul va dispune si de un tip de propulsie electrica, ideea fiind ca emisiile medii ale modelelor marcii sa scada, pentru a respecta normele tot mai dure. Pentru asta, unul dintre modele trebuie sa aiba emisii mici de Co2, pentru a imbunatati media generala.
Interesant este ca, pe langa tarile mai sus-mentionate, SUV-ul se va adresa americancelor bogate si stilate, cu varste in jur de 30 de ani, a spus Andy Palmer, CEO Aston Martin.
Aston Martin este detinuta de Investindustrial din Italia si de Investment Dar si Adeem Investment Co (Kuweit), fiind printre putinele companii auto ce nu face parte dintr-un mare concern.
Totusi, aceste fonduri de investitii au promis ca vor contribui cu 150 milioane lire sterline la extinderea gamei, pe langa alte 500 milioane lire atribuite in trecut.