Acasa MINI Adio MINI Coupe si MINI Roadster

Adio MINI Coupe si MINI Roadster

de Adrian Mitrea

MINI Roadster si MINI Coupe (sursa - MINI)
MINI Roadster si MINI Coupe (sursa - MINI)

Modelele de nisa MINI Coupe si MINI Roadster au ajuns la final de cariera comerciala, iar locul lor, in uzina de la Oxford, va fi preluat de noul MINI cu trei usi si MINI cu cinci usi – pentru ambele fiind cerere in crestere. Cele doua modele MINI care ies din fabricatie in curand au avut vanzari atat de slabe incat BMW Group nici macar nu mentioneaza cate au fost produse de cand au fost lansate, in 2011, si pana in prezent.

MINI Coupe se trage din conceptul cu acelasi nume, prezentat in vara anului 2009 cu ocazia aniversarii a 50 de ani de existenta pe piata a marcii MINI. Din MINI Coupe a derivat si versiunea sa decapotabila, MINI Roadster. Ambele modele au doua locuri si beneficiaza de un eleron comandat electric pentru o aerodinamica mai buna.

foto MINI Coupe | foto MINI Roadster

  • MINI Cooper Roadster si MINI Cooper Coupe (90 kW/122 CP) reprezinta o versiune entry-level pentru gama. Motorul cu patru cilindri, de 1,6 litri, dispune de un sistem de gestiune complet variabil al supapelor, bazat pe tehnologia VALVETRONIC a propulsoarelor BMW, pentru un raspuns prompt, dar si o reducere a emisiilor. Puterea de 90 kW/122 CP este dezvoltata la 6.000 rpm, iar cuplul maxim de 160 Nm generat la 4.250 rpm.
  • MINI Cooper S Roadster si MINI Cooper S Coupe (135 kW/184 CP). Pe langa gestiunea complet variabila a supapelor, tehnologia MINI TwinPower Turbo cuprinde si un turbocompresor twin-scroll si injectie directa pe benzina. Propulsorul dezvolta un maxim al puterii de 135 kW/184 Cp la 5.500 rpm. Varful cuplului (240 Nm) este disponibil inca de la 1.600 rpm si poate ajunge la 260 Nm datorita functiei Overboost.
  • MINI John Cooper Works Roadster si MINI John Cooper Works Coupe (155 kW/211 CP). Acelasi motor de pe versiunea Cooper S este dus la 155 kW/211 CP. Propulsorul de 1,6 litri genereaza puterea maxima la 6.000 rpm, iar varful curbei de cuplu (260 Nm) este atins la 1.850 rpm. Pentru un interval scurt, functia overboost ridica acest nivel la 280 Nm.
  • MINI Cooper SD Roadster si MINI Cooper SD Coupe (105 kW/143 CP). Acest agregat diesel cu patru cilindri dispune de carter din aluminiu, turbocompresor cu geometrie variabila a admisiei si injectie directa common-rail cu injectoare supapa-solenoid. Dezvolta o putere maxima de 105 kW/143 CP la 4.000 rpm si atinge un cuplu maxim de 305 Nm pe un interval al turatiilor cuprins intre 1.750 si 2.700 rpm.

Mai jos poti vedea clipurile facute de 0-100.ro cu ocazia lansarii acestor modele in Romania.

 

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notifica-ma despre
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments