MINI hatchback cu cinci usi, abia introdus in gama producatorului auto britanic, este oficial cel mai accesibil model al acestui brand, avand un pret de pornire cu TVA de 16.926 euro in Romania. Fata de modelul MINI hatchback cu trei usi varianta cu doua portiere in plus este mai accesibila in medie cu circa 900-1.000 euro cu TVA este oficial disponibil si in Romania, de la 21.824 euro cu TVA, fiind un medie cu 900-1.000 euro mai scump decat versiunea fara usi in spate. UPDATE ora 15:00 – Reluam preturile in forma corecta, dupa ce o eroare de generare tabel in listele de preturi oficiale a facut ca preturile pentru varianta in cinci usi sa fie trecute in dreptul celei cu trei usi si invers.
Interesant este ca MINI cu cinci usi trei usi are o paleta de motorizari mai generoasa decat versiunea cu trei usi cinci usi, astfel ca variantele de intrare in gama pentru masina cu mai multe putine usi sunt mai accesibile cu aproape 5.000 euro.
A treia generatie MINI produsa de cand BMW Group a preluat micul producator auto britanic a primit in acest an si o varianta hatchback cu cinci usi, care vine in completarea versiunii cu trei usi. Noul model intrat intrat in familia MINI este mai lung cu 161 mm si are un ampatament mai mare cu 72 mm fata de conceptul original al caroseriei cu trei usi, potrivit producatorului.
In total, MINI cu cinci usi are un ampatament de 2.567 mm (+72 mm), +72 mm spatiu pentru picioarele pasagerilor din spate, +15 mm loc pentru cap si 61 mm mai mult loc in lateral, in zona coatelor. Portbagajul are o capacitate de 278 litri (+67 litri).
Desi este semnificativ mai mare decat varianta cu trei usi, noul model ramane cu o lungime sub patru metri, 3.982 (4.005 mm pentru Cooper S si Cooper SD), ceea ce inseamna +161 mm. Latimea este la fel (1.727 mm), iar inaltimea de 1.425 mm (+11 mm).
Modelul vine cu motoare complet noi si poate fi echipat cu tehnologii de iluminare si siguranta de ultima ora.
Optional sunt disponibile faruri cu LED, proiectoare de ceata cu LED si stopuri cu LED. Tot optional ramane si pachetul de lumini interioare cu LED-uri multicolore.
Sunt disponibile, optional, si suspensii adaptive (Dynamic Damper Control), alaturi de sisteme precum ESP (sau DSC), controlul tractiunii (DTC) si diferential electronic (EDLC).
Alte echipamente disponibile sunt Head-Up Display, cruise control adaptiv (bazat pe camera video, nu pe radar), avertizare in caz de coliziune iminenta cu o alta sau cu un pieton, inclusiv cu franare automata initiala, asistenta pentru faza lunga, asistenta la parcare, camera video pentru marsarier si detectare a semnelor de circulatie.
Rotile pot fi de 15, 16, 17 sau 18 inch. Coeficientul aerodinamic este 0,30 pentru Cooper si Cooper D si 0,32 pentru Cooper S si Cooper SD.