A cincea generatie Opel Corsa ne arata si versiunea de inalta performanta, OPC (Opel Performance Center), care vine cu un motor turbo pe benzina de 1,6 litri de 152 kW/207 Cai Putere (CP), care dezvolta un cuplu maxim de 280 Newton-metru (Nm) cu overboost (245 Nm standard) si sprinteaza pana la 100 km/h in 6,9 secunde. Masina va concura pe piata cu modele precum Ford Fiesta ST.
Noua Corsa OPC va debuta in fata publicului larg, in premiera mondiala, la Salonul Auto de la Geneva (5-15 martie).
Pe langa noua vopsea „albastru flash” disponibila exclusiv pentru modelul OPC, Corsa de inalta performanta are si un nou design al partii frontale, cu prize de aer mari. Deschiderile de sub faruri marcate de cadre din aluminiu creeaza o legatura speciala cu fratele sportiv mai mare al Corsa OPC, modelul Astra OPC. Pe fata capotei distinctive se afla o usoara adancitura. Partile laterale au forme dinamice, iar ornamentele indraznete ale pragurilor laterale creeaza conexiunea adecvata cu partea din spate.
Spoilerul montat pe hayon este disponibil in doua variante, un spoiler spate subtil oferit standard si unul mai expansiv, care asigura o deportanta si mai mare pe puntea spate.
Sistemul de evacuare Remus cu doua tevi de esapament si un difuzor in jurul acestora adauga note sportive suplimentare, atat vizuale cat si sonore, care devin evidente odata apasata pedala de acceleratie.
Scaunele performante Recaro asigura pasagerilor sustinere laterala optima. Volanul imbracat in piele, cu sectiune inferioara plata, maciulia schimbatorului OPC si pedalele sport, impreuna cu instrumentele caracteristice din configuratia OPC completeaza interiorul. In plus, soferii vor beneficia in continuare de conectivitate avansata prin sistemul de infotainment IntelliLink.
Masina livreaza cuplul de 245 Nm intre 1.900 si 5.800 rotatii pe minut (rpm), iar la apasarea la maximum a pedalei de acceleratie se activeaza functia overboost, care adauga un plus de 35 Nm. Masina atinge o viteza maxima de 230 km/h, are un consum mediu mixt de 7,5 litri de benzina/100 km si emite in medie 174 g CO2/km.
Pentru a transfera puterea pe drum in cel mai bun mod posibil, inginerii Opel au facut echipa cu specialisti de la Koni pentru a dezvolta un sasiu cu amortizare inovatoare. Noua tehnologie de frecventa selectiva la amortizare (FSD) permite fortelor amortizoare sa se adapteze la frecventa masinii, permitand un echilibru intre sportivitate si un nivel adecvat de confort. Si celelalte componente ale sasiului au fost calibrate in consecinta. Corsa OPC este mai joasa cu 10 mm fata de fratii sai de gama. Un sistem electronic de stabilitate de ultima generatie permite selectarea mai multor moduri de functionare pentru ESP si controlul tractiunii (TC).
In modul Competitie, de exemplu, controlul tractiunii nu este activ, in timp ce ESP-ul acorsa Corsa OPC o zona mai mare de manevra. Soferii experimentati pot chiar dezactiva complet ESP atunci cand vor sa impinga masina la limita pe pista de curse.
De asemenea, sistemul de directie a fost optimizat. Acesta reactioneaza mai rapid si mai precis si le ofera soferilor OPC un feedback mai bun. Pneurile de inalta performanta Michelin 215/45 R17 sunt disponibile standard.
Pe puntea fata se poate observa un sistem de franare optimizat pentru OPC cu discuri de frana de 308 milimetri.
Soferii care isi doresc chiar mai mult spirit sportiv pot apela la pachetul performance. Acesta include un diferential mecanic multi-disc produs de Drexler, jante de 18 inch cu pneuri Michelin cu aderenta sporita si o configuratie si mai sportiva a sasiului. In plus, Corsa OPC cu pachetul performance include sistemul de franare Brembo de inalta performanta, cu discuri de frana de 330 milimetri pe puntea fata, care asigura o decelerare optima.