Acasa Hyundai Noul Hyundai i20 a fost lansat in Romania

Noul Hyundai i20 a fost lansat in Romania

de Adrian Mitrea

Hyundai i20 (sursa - Hyundai)

A doua generatie a modelului sud-coreean Hyundai i20, rival pentru modele de segment B precum Renault Clio IV, Volkswagen Polo si Opel Corsa, este acum disponibil pe piata din Romania, a anuntat importatorul. Masina a fost prezentata in premiera mondiala la Salonul Auto de la Paris, in toamna anului 2014.

Noul Hyundai i20 beneficiaza de o platforma noua si pe lista cu dotari figureaza plafon din sticla din doua bucati – un element mai rar intalnit in acest segment. Modelul este desenat si conceput in Europa si a fost proiectat sa corespunda gusturilor clientilor europeni, mizand pe spatiu interior generos, elemente de tehnologie si confort de ultima generatie si design rafinat, mentioneaza producatorul auto sud-coreean.

Preturi Hyundai i20 in Romania (sursa - Hyundai)

Ampatamentul noului i20 este de 2.570 mm, cu 45 mai lung decat la modelul care a iesit din productie. Portbagajul are un volum de 320 litri. Lungimea totala a masinii este de 4.035 mm (+40 mm), latimea de 1.734 mm (+24 mm), iar inaltimea de 1.474 mm (-16 mm).

Hyundai spune ca masina poate fi echipata cu o trapa tip panoramic „unica in clasa”, capabila sa se ridice la un unghi de 45 de grade si sa fie si retractata. Pe lista cu dotari mai figureaza camera video pentru marsarier si lumini cu LED in fata si spate.

Masina afiseaza designul “Sculptura Fluida 2.0”, creatie a Centrului de Design Hyundai din Russelsheim, Germania.

Noul Hyundai i20 figureaza pe lista cu 31 de modele dintre care va fi aleasa Masina Anului 2015 in Europa.

Modelul Hyundai i20 (prima generatie) a fost lansat in 2007 si in 2012 a primit un facelift, urmand ca in 2015 sa iasa de pe piata pentru a lasa loc noului model.

„Noua generatie i20 dispune de tehnologii care nu se regasesc in echiparea altor modele din segmentul B, cum ar fi, de exemplu, sistemul de avertizare la parasirea benzii de rulare (Lane Departure Warning System – LDWS). Fiecare nou model este echipat in standard atat cu sistem de management al stabilitatii vehiculului (Vehicle Stability Management – VSM), cat si cu program electronic de stabilitate (Electronic Stability Program – ESP), care actioneaza impreuna pentru a reduce patinarea si derapajul rotilor si pierderea controlului autovehiculului in conditii de aderenta redusa. Noul i20 a fost dotat, pentru prima data, cu sistemul de asistenta la pornirea in rampa (Hill Start Assist Control – HAC), precum si cu sistem de monitorizare a presiunii aerului in pneuri (Tire Pressure Monitoring Systems – TPMS), pentru linistea, confortul si siguranta conducatorului auto. Pentru vizibilitate optima, noul i20 beneficiaza de faruri adaptive, cu functie de iluminare in viraje. Siguranta peste medie oferita de noul model se datoreaza sasiului si caroseriei ranforsate, in a caror compozitie a fost integrat in proportie de 46% otel de inalta rezistenta (comparativ cu 16% pentru generatia anterioara i20). In plus, tehnologia standard pentru versiunile de echipare i20 disponibile in Romania include si: sase airbag-uri (airbag conducator auto, pasager, airbag-uri laterale si cortina); inchidere centralizata cu telecomanda; computer de bord; aer conditionat si radio compatibil MP3”, se arata intr-un comunicat al Hyundai Auto Romania, importatorul marcii auto sud-coreene pe plan local.

Ocupantii locurilor din fata beneficiaza de o cotiera/consola centrala care poate fi incuiata, completand astfel spatiile sigure de depozitare. Conducatorul auto si pasagerul fata au, de asemenea, acces si la suportul pentru ochelarii de soare, montat in plafoniera.

Noul Hyundai i20 este disponibil pe piata locala cu doua motorizari, care respecta normele de poluare Euro 6 privind emisiile de noxe.

  • 1,25 litri pe benzina (Kappa), cu patru cilindri, care dezvolta 84 CP, disponibil in doua variante de echipare: Comfort si Highway. Aceasta versiune are un consum mixt de combustibil de 5,1 l/100 km, ceea ce echivaleaza cu emisii de CO2 de 119 g/km.
  • Motorul diesel „U-II” de 1,1 litri cu trei cilindri dezvolta 75 CP. Pentru a creste performanta, greutatea de baza a acestuia a fost redusa fata de modelul precedent cu 14 kg, rezultand un consum mixt de 3,8 l/100 km si emisii de CO2 de 99 g/km.
Hyundai i20 (sursa - Hyundai)Hyundai i20 (sursa - Hyundai)

Lasa un comentariu