Acasa Ford Ford preia comenzi pentru noul Mondeo si din Romania. O motorizare si ceasurile de bord sunt produse in tara

Ford preia comenzi pentru noul Mondeo si din Romania. O motorizare si ceasurile de bord sunt produse in tara

de Adrian Mitrea

Ford Mondeo (sursa - Dragos Savu)

Dealerii Ford din Romania au inceput sa preia comenzi pentru noua generatie a modelului Mondeo, masina ale carei instrumente de bord (sau ceasuri – n.r.) si o motorizare (1.5 EcoBoost) sunt produse (si) in Romania. Ford Mondeo, varful de gama al marcii auto americane, este disponibil cu motorizari turbo pe benzina, turbo diesel si hibrid.

De AICI poti descarca oferta de pre-lansare pentru noul Mondeo, iar de AICI lista c preturi, dotari, echipamente si specificatii.

Dincolo de tehnologiile moderne cu care este echipat noul Ford Mondeo, doua detalii interesante leaga aceasta masina de Romania. Primul este ca propulsorul 1.5 EcoBoost (turbo pe benzina) este produs si in Romania (se mai fabrica si in Marea Britanie), iar al doilea tine de faptul instrumentele de bord (ceasurile – n.r.) sunt fabricate in Romania, exclusiv, dupa datele pe care le are 0-100.ro pana in prezent. Aceste instrumente de bord, pentru masinile produse in Europa, sunt fabricate doar in Romania, de catre compania germana Continental.

Pentru inceput sunt disponibile motoare diesel si pe benzina, in combinatie cu tractiune fata, insa din 2015 Mondeo va putea fi comandat si cu tractiune integrala permanenta – o premiera pentru acest model. Tot in 2015, un motor de 1,5 litri turbo diesel (1.5 TDCi) va inlocui motorul 1.6 TDCI – mai bine cunoscut in oferta Ford de ani de zile. O versiune sedan va fi lansata in 2015, insa doar cu motorizare hibrida (benzina+electric).

Iata cum se prezinta gama de motorizari a noului Ford Mondeo:

  • 1.6 TDCi, 115 CP, transmisie manuala cu sase trepte – disponibil din noiembrie 2014
  • 1.5 TDCi, 120 CP, transmisie manuala cu sase trepte – disponibil din aprilie 2015
  • 2.0 TDCi, 150 CP, transmisie manuala cu sase trepte – disponibil din noiembrie 2014
  • 2.0 TDCi, 180 CP, transmisie manuala cu sase trepte – disponibil din noiembrie 2014
  • 2.0 TDCi, 210 CP, transmisie Powershift cu dublu ambreiaj si sase trepte – disponibil din aprilie 2015
  • 1.0 EcoBoost, 125 CP, transmisie manuala cu sase trepte sau automata cu sase trepte (nu Powershift) – disponibil din aprilie 2015
  • 1.5 EcoBoost, 160 CP, transmisie manuala cu sase trepte sau automata cu sase trepte (nu Powershift) – disponibil din noiembrie 2014
  • 2.0 EcoBoost, 203 CP, transmisie automata cu sase trepte (nu Powershift) – disponibil din noiembrie 2014
  • 2.0 EcoBoost, 240 CP, transmisie automata cu sase trepte (nu Powershift) – disponibil din noiembrie 2014

Livrarile de motoare 1.5 EcoBoost de la Craiova catre Valencia au demarat la inceputul lunii septembrie din acest an.

Interesant este ca noul Mondeo vine exclusiv cu faruri integrale cu LED, standard, neexistand deci faruri cu halogen sau cu xenon disponibile. O alta dotare interesanta a noului Mondeo sunt centurile de siguranta cu airbag-uri integrate in centurile de siguranta pentru locurile din spate (Inflatable Rear Seats Belts).

Test drive-urile pentru presa din Romania au avut loc la jumatatea lunii decembrie, iar clientii pot incerca masina la dealerii Ford, din ianuarie. Ford Mondeo concureaza pe piata cu modele precum Volkswagen Passat, Opel Insignia si Peugeot 508.

Noul Ford Mondeo (Ford Fusion in SUA) este primul model Ford inspirat din conceptul Evos.

Ford Mondeo 2.0 TDCi 180

Ford Mondeo (sursa - Dragos Savu) 20

Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160

Ford Mondeo Hybrid

Lasa un comentariu