Toyota recheama un total de peste 2.000 autovehicule comercializate in Romania, din cauza unor probleme diverse, cele mai multe unitati (1.947 masini) fiind rechemate din cauza faptului ca motorul de 1,4 litri turbo diesel se poate sparge.
„Din cauza circulatiei ineficiente a aerului in sistemul de admisie a motorului diesel de 1,4 litri, 1ND-FTV, uleiul care provine de la etansarea turbocompresorului, si/sau de la sistemul de ventilatie a gazelor de carter, se poate acumula in intercooler. In anumite conditii de utilizare, uleiul acumulat poate ajunge in camera de ardere a motorului si poate produce o combustie anormala sau un soc hidraulic. Exista posibilitatea ca fortele excesive generate asupra pistoanelor si bielelor sa conduca, in anumite situatii, la spargerea motorului si la cresterea riscului aparitiei unui incendiu in compartimentul motor”, noteaza Toyota.
Sunt vizate in total 1.947 masini echipate cu motor diesel de 1,4 litri (modele Auris, Corolla, iQ, Urban Cruiser, Verso S si Yaris). Reparatiile se fac pe cheltuiala fabricantului si presupun modificarea traseului intercooler-ului, resoftarea calculatorului motorului, upgradarea turbinei si pompei de vacuum. Durata reparatiei este cuprinsa intre 30 de minute si 6 ore si jumatate, in functie de model si reparatiile necesare.
Pe langa acest recall, Toyota Romania mai recheama in service 41 de masini Yaris, din cauza airbag-urilor.
„Masinile vizate de aceasta campanie sunt echipate cu airbag frontal care contine o capsa pirotehnica. In timpul productiei capsei pirotehnice, este posibil ca umiditatea aerului sa nu fi fost bine controlata, iar materialul pirotehnic sa fi absorbit prea multa umezeala. Daca acest lucru s-a intamplat, exista posibilitatea ca in cazul unui accident care conduce la declansarea airbagului frontal sofer, presiunea interioara a airbagului sa creasca anormal, iar bucati ale acestuia sa se rupa. Aceste bucati desprinse ar putea intra in contact cu conducatorul autovehiculului si astfel este posibil sa-i cauzeze leziuni”, spune Toyota.
Reparatia consta in inlocuirea capsei pirotehnice, operatiune care dureaza circa 30 de minute.
De asemenea, zece utilitare Proace sunt rechemate din cauza conductelor de retur pentru carburant. Reparatia dureaza o ora in acest caz.
„Din cauza constructiei neadecvate, conectorul dintre injectorul motorului si conducta de retur combustibil se poate deteriora, ceea ce poate produce o conexiune necorespunzatoare intre acestea si poate duce la scurgeri de motorina. Daca acest lucru se intampla, clientul va detecta miros de combustibil”, explica Toyota.
In fine, o masina Toyota Dyna este rechemata din cauza ca materialul neadecvat al conductei de alimentare cu combustibil (dintre rampa de combustibil si injectoarele motoarelor diesel al masinilor afectate) poate duce la o fisura a conductei, din cauza fluctuatiilor de presiune. Daca se utilizeaza masina in aceste conditii, fisura se poate mari, iar in cel mai rau caz poate aparea o scurgere de combustibil.
Printre marcile care au mai facut rechemari in service in acest an, in Romania, se numara Yamaha, Lexus, Ford, Audi, Volkswagen, SEAT, Mercedes-Benz, Opel, Hyundai, Renault, Land Rover, Mitsubishi, Jaguar, Dacia, Hyundai, Honda si Nissan.