Auto Schunn, dealer Mercedes-Benz in Westendorf, Germania, precum si in Romania, in orasele Arad, Deva, Sibiu, Craiova si Suceava, se asteapta anul acesta la afaceri in crestere pe cele doua piete, la 20 milioane euro in Romania si 5 milioane euro in Germania, a anuntat compania. Auto Schunn este companie mixta germano-romana. In Romania, Auto Schunn estimeaza anul acesta vanzari de 550 de masini noi si o cifra de afaceri de 20 milioane euro, in crestere cu 20% fata de anul trecut, cand a inregistrat afaceri de 16,6 milioane euro. Partea de servicii oferite sub forma lucrarilor de intretinere, reparatiilor curente, garantiilor, reparatii accident, reprezinta aproximativ 25% din cifra de afaceri a companiei.
Pe piata din Germania, dealerul Mercedes-Benz prognozeaza in 2014 vanzari de 190-200 de unitati si afaceri de 5 milioane euro, in urcare cu 11% fata de anul 2013. Dupa primele 10 luni din 2014, showroom-ul Auto Schunn din Germania a comercializat 154 de masini noi, in crestere cu 14% fata de ianuarie-octombrie 2013, iar reteaua de vanzari din Romania a livrat 350 de vehicule noi si 103 unitati second-hand.
„Cele mai bine vandute modele in Germania sunt cele de volum, transporterele, insa se vand de asemenea foarte bine si masinile scumpe. Cele mai vandute modele Mercedes-Benz in Romania sunt ML 350 CDI, GLK 220 precum si modele din noua generatie – CLA, GLA – care conving prin tehnologiile de ultima ora, dar si prin costurile surprinzator de reduse. Cel mai scump automobil vandut este noul model S KlasseAMG, 165.000 euro. In ceea ce priveste autovehiculele comerciale, modelul Sprinter are o cota de piata foarte buna”, a declarat Jurgen Schunn, CEO si proprietar Auto Schunn.
Auto Schunn ia in calcul extinderea retelei de showroom-uri.
„Ne uitam pe piata dupa oportunitati tot timpul, decizind dupa caz la momentul oportunitatii. Desigur ca ne vom dezvolta si in continuare”, a mai spus Jurgen Schunn.
Un business in auto in Germania este mai profitabil decat in Romania, potrivit omului de afaceri german.
„Taxele in Germania sunt inexistente la inmatricularile masinilor cumparate din CE. Impozitele in Germania sunt create pe masura normei de poluare Euro, mai mici sau mai mari, depinzind de noxele emise. Germania are grija de industria auto fiind cea mai dezvoltata ramura a economiei germane. In general profitabilitatea este actualmente mai mare in Germania decat in Romania. Aceasta si datorita politicilor producatorilor, a concurentei, dar si a pietei care a fost foarte tare afectata din punct de vedere economic in ultimii ani”, considera Jurgen Schunn.
In 2015, Auto Schunn se asteapta la cresteri.
„In acest an, piata auto a inregistrat cresteri constante astfel ca putem vorbi de redresare corelata si cu evolutia generala a economiei, cu corectiile favorabile privind nivelul dobanzilor oferite de insitutiile financiare. Pentru anul viitor previzionam cresteri durabile si mai consistente si asteptam sa revenim la profitabilitatea din anii trecuti care poate conferi baza pentru dezvoltare, pentru crearea de noi locuri de munca, pentru cresterea veniturilor angajatilor nostri. Stabilizarea situatiei pietelor din Europa, va conduce anul viitor la cresteri de vanzari de masini in Europa si de altfel in Romania”, spune Jurgen Schunn.
In Germania, Jurgen Schunn isi va orienta resursele financiare catre fondul de investitii si va mai intregi aria de activitate in domeniul auto, investind in expansiunea business-ului cu masini, in extinderea locului expozitional, in Westendorf, la cativa kilometri de Augsburg.
Anul trecut, Auto Schunn a investit pe plan local peste 1,8 milioane euro, din care 1,2 milioane euro intr-un showroom Mercedes-Benz la Suceava. Jurgen Schunn a infiintat compania Auto Schunn in anul 1993 si a vandut in Romania cinci masini in primul an de functionare, intr-o piata concentrata pe masini ieftine, neexistand finantari, dar cu o inflatie uriasa.