Acasa Siguranta Auto Scandalul airbag-urilor Takata – Controverse, suparare si confuzie in SUA

Scandalul airbag-urilor Takata – Controverse, suparare si confuzie in SUA

de Vlad Barza

(sursa - todayonline.com)

In ultimii doi ani 14 milioane de masini au fost rechemate in service din cauza unor defecte la airbag-urile furnizate de japonezii de la Takata, dar problema este mai grava in SUA unde in ultimele zile tensiunea a atins cote maxime. Congresul SUA preseaza autoritatea de siguranta rutiera, dar si Takata sa ia masuri pentru schimbarea rapida a airbag-urilor care, din cauza unor probleme de constructie, pot exploda in situatii banale si pot rani pasagerii. Scandalul a primit numele de „Takata Terror”.

The New York Times relateaza ca o comisie a Congresului SUA a trimis o scrisoare celor de la NHTSA, agentia de siguranta rutiera, reprosandu-i faptul ca a limitat geografic la numai cateva state recall-urile pe tema airbag-urilor defecte. Practic, agentia a dat unda verde ca producatorii auto sa faca rechemari in mai putin de zece state SUA, in loc sa fie pe plan national, motivatia fiind ca pericolul e mai mare in zone cu umiditate ridicata.

Luni, NHTSA a remis un comunicat in care a explicat ca 7,8 milioane de proprietari ale unor masini produse intre 2000 si 2007 trebuie sa se prezinte de urgenta la dealeri pentru verificarea repararea airbag-urilor. Masinile vizate sunt de la 10 marci, cele mai multe fiind Honda (peste 5 milioane) si Toyota (aproape un milion).

O buna parte dintre cele 7,8 milioane de masini au fost deja incluse in rechemari facute de fiecare constructor in parte, insa multi proprietari au ales sa nu se duca cu masinile in service. Alerta emisa de NHTSA ii indeamna pe cei care au masini incluse in recall sa se duca de urgenta la dealeri.

Aici intervine insa o alta problema, fiindca nu exista stocuri suficiente de piese necesare reparatiilor si unii dealeri spun ca toate piesele trebuincioase ar veni in trei luni. Pana atunci insa, constructorii au luat masuri disperate, Toyota sustinand ca airbag-ul din dreptul pasagerului ar trebui dezactivat, iar pana la efectuarea reparatiilor, posesorii masinilor ar trebui sa mearga fara pasager pe locul

Congresmenii s-au aratat furiosi si alarmati de modul in care NHTSA a reactionat si spun ca diversele anunturi au adus tot mai multa confuzie in randul publicului, in loc sa clarifice lucrurile

Pericolul tine de faptul ca, din cauza unor erori de productie de la Takata, exista pericolul ca airbag-urile sa explodeze in forta si la accidente minore, cei din masina putand fi raniti de aceasta declansare dura cu fragmente de plastic si metal. Defectul a dus la moartea a acel putin trei oameni si la ranirea a o suta.

Pe plan mondial au fost rechemate peste 14 milioane de masini in sase ani pentru problemele legate de airbag-urile Takata. Primul incident semnalat a fost in 2004 cand airbag-ul unei masini Honda s-a perforat in mod neobisnuit. Nici Takata si nici Honda nu au luat masuri atunci, nu au facut recall si nu au anuntat autoritatile. De atunci au fost rechemate masini de la 11 marci.

Lasa un comentariu