Acasa Piata Auto Programul Rabla 2014 – Tichetele s-au epuizat cu o luna inainte de termenul limita

Programul Rabla 2014 – Tichetele s-au epuizat cu o luna inainte de termenul limita

de Vlad Barza

Opel Ampera si Attila Korodi (sursa - Opel)

Pe 13 octombrie a fost epuizat ultimul tichet electronic destinat persoanelor fizice prin Programul de Innoire a Parcului Auto  (Rabla 2014), anunta ministerul Mediului. „Este pentru prima data cand tichetele sunt epuizate inainte de termenul limita stabilit de calendarul de desfasurare”, spune ministrul Mediului Atilla Korodi. Programul are foarte mari sanse de a se desfasura si in 2015, insa nu s-a stabilit ce se va schimba.

Programul a fost lansat in luna aprilie 2014 si a dat posibilitatea ca 17.000 de romani sa isi inlocuiasca masinile vechi, cu unele noi. Programul este la a 10-a editie.

„Este pentru prima data cand tichetele sunt epuizate inainte de termenul limita stabilit de calendarul de desfasurare. Succesul din acest an se datoreaza categoric introducerii in premiera a tichetelor electronice gestionate prin sistemul informatic al AFM. Astfel, atat noi, autoritatile, cat si beneficiarii am putut urmari in timp real dinamica desfasurarii intregului proces de accesare a tichetelor electronice”, spune Attila Korodi, ministrul Mediului si Schimbarilor Climatice.

„Pe de alta parte, derularea Programului prin dealerii auto dar si faptul ca tichetele nu au mai fost impartite pe judete, ele fiind consumate in functie de cerere, au generat deopotriva rezultatele cele mai bune de la lansarea Programului in urma cu 10 ani”, mai spune ministrul

Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice, prin Administratia Fondului pentru Mediu, a alocat suma de 119 milioane lei pentru persoanele fizice care au dorit sa-si caseze avutovehiculul vechi si sa-l schimbe cu unul nou.

Prima de casare acordata fiecarui beneficiar al Programului a fost de 6.500 lei. Rezervarea primului tichet electronic, de la lansarea Programului, a fost inregistrata in sistemul informatic al AFM in data de 8 aprilie 2014.

„Interesul Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice este de a diminua pe cat se poate emisiile din trafic, acestea fiind responsabile in multe aglomerari urbane de calitatea aerului si a sanatatii populatiei. Plecand de la succesul Programului din acest an dar si de la rezultatele inregistrate in toti cei 10 ani de cand functioneaza, vom gandi pana la finalul anului cum va arata Programul de Innoire a Parcului Auto in anul 2015”, mai spune Attila Korodi.

Programul Rabla merge foarte bine anul acesta si in 2015 va continua, chiar daca va suferi unele modificari, declara recent Korodi. El spune ca desi stie ca Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) ar fi fericita ca Rabla sa dispara, acest lucru nu ar trebui sa se intample. Oficiali ai APIA, Dacia si Ford au spus ca Rabla ar trebui sa inceteze si sustin noul program Prima Masina.

Lasa un comentariu