Acasa Mercedes-Benz Colaborarea dintre Daimler si Renault-Nissan prinde viteza. Numarul de proiecte a crescut de patru ori

Colaborarea dintre Daimler si Renault-Nissan prinde viteza. Numarul de proiecte a crescut de patru ori

de Vlad Barza

Carlos Ghosn si Dieter Zetsche (sursa - Renault)

Daimler si Renault-Nissan au inceput in 2010 sa puna in comun diverse activitati, inclusiv productia auto, pentru ca ambele grupuri sa faca economii, iar acum numarul de proiecte a ajuns la 12, fata de trei, au anuntat sefii celor doua grupuri. Mercedes Clasa C deja primeste motoare diesel Renault, masinile Infiniti vor primi motoare pe benzina de la germani, dar vor folosi si cutii automate in noua trepte.


In 2010 Daimler si Renault-Nissan au semnat un parteneriat pentru a pune in comun diverse activitati, cel mai palpabil rezultat fiind pana in prezent noile smart fortwo si forfour si noul Renault Twingo.

Parteneriatul prinde insa viteza si de la trei proiecte la inceput, s-a ajuns la 12, au spus vineri intr-o conferinta de presa cei doi „grei” ai industriei auto: Carlos Ghosn de la Renault-Nissan si Dieter Zetsche de la Daimler.

Fiecare dintre cele doua grupuri va economisi peste doua miliarde euro datorita acestor proiecte pe partea de productie auto, motoare, cutii de viteza si vehicule comerciale.

Alianta are si criticii sai, unii spunand ca Daimler, ca grup premium, nu ar trebui sa ajunga sa lanseze masini care au trei sferturi dintre componente in comun cu Renault (cum e cazul smart-Twingo).

Extrem de consistenta este colaborarea pe partea de motoare unde francezii vin cu propulsoarele econimice, iar germanii, cu cele pentru Infiniti (marca de lux a Nissan). In iunie a inceput intr-o fabrica din SUA productia unui motor turbo pe benzina de 2 litri care va echipa in Europa atat sedanul Infiniti Q50, cat si Mercedes Clasa C.

Din septembrie, Renault trimite catre germani motoare diesel de 1,6 litri care ajung atat pe Mercedes Clasa C, cat si pe Vito, in timp ce o mai veche colaborare aduce pe smart motoare mici de 0,9 si un litru, tot de la Renault. Cele doua grupuri vor colabora si pe partea de cutii de viteze, pe masinile Infiniti urmand sa ajunga cele automate cu noua trepte pe care Daimler le va produce si la Sebes.

Cel mai nou proiect semnat prevede ca Nissan va produce VAN-uri pentru divizia Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation detinuta de germani, vehiculele urmand a fi vandute in Orientul Mijlociu sub numele de Canter Van. Cel mai mare proiect este desfasurat in Mexic unde cele doua mari grupuri construiesc o uzina auto care va incepe sa produca din 2017 masini Infiniti si din 2018, Mercedes, cu un maxim de 300.000 unitati/an.

Lasa un comentariu